تضعیف خرده‌فروشی و کاهش فعالیت کارخانه‌ها در آمریکا

اقتصاد100- خرده‌فروشی در ایالات متحده در ماه مارس بیش از حد انتظار کاهش یافت، زیرا مصرف کنندگان خرید وسایل نقلیه موتوری و سایر اقلام گران را کاهش دادند، که نشان می دهد اقتصاد در پایان سه ماهه اول به دلیل نرخ های بهره بالاتر ضعیف شده است.

تضعیف خرده‌فروشی و کاهش فعالیت کارخانه‌ها در آمریکا

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از رویترز، کاهش تقاضا برای کالاها باعث کاهش تولید در کارخانه‌ها شده است، در حالی که سایر داده ها در روز جمعه نشان می دهد که تولید در ماه گذشته کاهش یافته است. با این حال، سرعت اقتصاد به اندازه‌ای کاهش نمی‌یابد که فدرال رزرو را از افزایش مجدد نرخ‌ها در ماه مه متوقف کند.

سال گواتیری، اقتصاددان ارشد در BMO Capital Markets در تورنتو، گفت: «مصرف‌کنندگان آمریکایی در حال عقب‌نشینی هستند، اما مشخص نیست که چه مقدار از این کاهش یک نتیجه طبیعی ناشی از یک افزایش تقاضای قبلی و چه میزان ناشی از یک ضعف اساسی است. ما گمان می کنیم که بادهای مخالف شروع به تسلط کرده اند، و همچنان به دنبال یک کاهش خفیف در هزینه‌ها و اقتصاد در اواسط سال هستیم.»

وزارت بازرگانی کاخ سفید اعلام کرد که خرده فروشی در ماه گذشته 1 درصد کاهش یافته است. داده های ماه فوریه اصلاح شد تا نشان دهد خرده‌فروشی کاهش 0.2 درصدی داشت، به جای 0.4 درصدی که قبلا گزارش شده بود. این دو کاهش متوالی ماهانه به دنبال افزایش شدید در ژانویه رخ داد.

کاهش خرده‌فروشی تقریبا سراسری بود. پس از افت 1.3 درصدی در ماه فوریه، درآمدهای فروشندگان خودرو 1.6 درصد کاهش یافت. فروش مبلمان 1.2 درصد کاهش یافت در حالی که دریافتی فروشگاه های لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی 2.1 درصد کاهش یافت. فروش در نمایندگی های مصالح ساختمانی و تجهیزات باغبانی 2.1 درصد کاهش یافت. فروش پوشاک 1.7 درصد کاهش یافت.

اما خرده‌فروشی آنلاین 1.9 درصد رشد کرد و دریافتی فروشگاه‌های لوازم ورزشی، سرگرمی، آلات موسیقی و کتاب 0.2 درصد افزایش یافت. فروش خدمات غذایی و آشامیدنی، تنها دسته خدمات در گزارش خرده فروشی، 0.1 درصد افزایش یافت.

هیچ اتفاق نظری وجود ندارد که سخت‌تر شدن شرایط اعتباری در ماه مارس به دنبال شکست دو بانک منطقه‌ای بر خرده‌فروشی تأثیر گذاشته است، اگرچه داده‌های «کارت اعتباری سیتی» کاهش هزینه‌های خرده‌فروشی را در طول ماه نشان می‌دهد.

کاهش خرده فروشی عمدتا به کارزار افزایش نرخ بهره فدرال رزرو نسبت داده می شود که با کاهش تقاضای داخلی باعث کاهش تورم می شود. گزارش های هفته گذشته نشان داد که رشد اشتغال و فعالیت بخش خدمات در ماه مارس آهسته بوده است.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما