موج جدید حملات روسیه به زیرساخت‌های سراسر اوکراین

اقتصاد100- روسیه بامداد پنجشنبه موج جدیدی از حملات موشکی را در سراسر اوکراین آغاز کرد. زیرساخت‌های انرژی شهر بندری اودسا در دریای سیاه، کیف پایتخت، و خارکیف همگی هدف قرار گرفتند و برق برخی از مناطق فطع شد.

موج جدید حملات روسیه به زیرساخت‌های سراسر اوکراین

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از رویترز، ویتالی کلیچکو، شهردار کیف در تلگرام گفت که انفجارهایی در منطقه هولوسیفسکی کیف، در بخش جنوب غربی شهر، در اوایل صبح پنجشنبه رخ داد.

او نوشت: «انفجارها در منطقه هولوسیوسکی پایتخت رخ داده است. همه خدمات (اورژانسی) در مسیر این محل هستند. جزئیات بیشتر باید بررسی شود.»

مقامات اودسا نیز نسبت به موج دیگری از حملات موشکی در ساعات اولیه صبح پنجشنبه هشدار دادند. ماکسیم مارچنکو، فرماندار منطقه اودسا گفت که یک تاسیسات انرژی در این شهر بندری مورد حمله قرار گرفته است.

مارچنکو در تلگرام نوشت: «در نتیجه یک حمله موشکی گسترده، یک سایت زیرساخت انرژی در منطقه و همچنین منطقه مسکونی مورد اصابت قرار گرفت و محدودیت های برق اعمال خواهد شد.»

او افزود که واحدهای ضد هوایی تعدادی موشک را سرنگون کرده اند اما هشدار داد که ممکن است حملات بیشتری در راه باشد.

به گزارش روزنامه کیف ایندیپندنت، صدای انفجار در تعدادی از شهرها از جمله مناطقی از کیف، پولتاوا، لویو، وینیتسیا، ایوانو-فرانکیفسک، ترنوپیل، خارکیف، اودسا، کیروووهراد و دنیپروپتروفسک شنیده شده است.

این روزنامه گزارش داد که اداره نظامی استان کیف اعلام کرده است که پدافند هوایی کشور در استان کیف با دستور اقامت در پناهگاه، عملیات انجام داده، هرچند اطلاعات بیشتری ارائه نشده است.

موج حملات موشکی روسیه اندکی پس از آن رخ داد که نیروهای گروه نظامی واگنر روسیه ادعا کردند که بخش شرقی شهر باخموت، کانون اصلی درگیری‌های کنونی در جدیدترین مرحله از جنگ را به تصرف خود درآورده‌اند.

بحث های زیادی در مورد اینکه شکست اوکراین در باخموت چه معنایی برای جنگ دارد، وجود داشته است. در حالی که بسیاری بر این باورند که شکست اوکراین در اینجا نمی تواند بازی را برای جنگ تغییر دهد، مقامات اوکراینی هشدار داده اند که کنترل باخموت در منطقه دونتسک به روسیه «دری باز» برای فشار بیشتر به منطقه می دهد.

روز چهارشنبه ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به سی ان ان گفت که نیروهای اوکراینی به دفاع از این شهر ادامه خواهند داد. روز دوشنبه، زلنسکی بیانیه ای صادر کرد و گفت که اوکراین از باخموت خارج نخواهد شد.

زلنسکی گفت: «این برای ما تاکتیکی است. بعد از باخموت، آنها می توانند جلوتر بروند. آنها می توانند به کراماتورسک و به اسلوویانسک بروند. به همین دلیل است که افراد ما آنجا ایستاده اند.»

پایان پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما