رئیس گازپروم: کاهش تولید نفت روسیه باعث تعادل در بازار می‌شود

اقتصاد100- مدیرعامل شرکت نفت گازپروم روز سه شنبه گفت که تصمیم روسیه برای کاهش تولید نفت خود به میزان 500 هزار بشکه در روز از ماه مارس، به تعادل بازار جهانی نفت کمک خواهد کرد که اکنون در مازاد قرار دارد.

رئیس گازپروم: کاهش تولید نفت روسیه باعث تعادل در بازار می‌شود

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از خبرگزاری اینترفکس روسیه، الکساندر دیوکوف به خبرنگاران گفت: «در حال حاضر بازار در مازاد عرضه است، بنابراین تصمیم دولت روسیه برای کاهش عرضه با هدف متعادل کردن مجدد آن است.»

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه در اوایل فوریه گفت که روسیه، یکی از اعضای اوپک پلاس، در نتیجه تحریم های غرب و اعمال سقف قیمت نفت خام روسیه، تولید نفت خود را به طور داوطلبانه در ماه مارس به میزان 500 هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش بازار نفت در ماه فوریه اعلام کرد: «کاهش تولید روسیه می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که مسکو برای عرضه همه بشکه‌های خود با مشکل مواجه است یا ممکن است تلاشی برای تقویت قیمت نفت باشد.»

تلاش برای افزایش قیمت نفت تاکنون شکست خورده است، و قیمت‌ها در این ماه تحت فشار سیگنال‌هایی قرار گرفته‌اند که نشان می‌دهد فدرال رزرو می‌تواند نرخ‌های بهره را همچنان افزایش دهد.

دیوکوف در گفتگو با خبرنگاران گفت که قیمت نفت در سال جاری نیز نوسان خواهد داشت و می‌تواند در محدوده 80 تا 110 دلار در هر بشکه باشد.

دیوکوف گفت: «از یک سو مازاد در بازار وجود دارد، اما از سوی دیگر نفت خام و فرآورده های نفتی روسیه به بازارهای جدید هدایت می‌شوند که منجر به هزینه‌های بالاتر حمل و نقل می شود که در قیمت‌ها منعکس خواهد شد.»

دیوکوف خاطرنشان کرد: «این از جمله پیامدهای فشار تحریم ها بر روسیه است.»

وی افزود که نوسانات بازار بالا خواهد ماند، اما ابزارهایی برای تعدیل نوسانات به ویژه از سوی گروه اوپک پلاس وجود دارد.

دیوکوف اضافه کرد: «اوپک پلاس یکی از مکانیسم‌های کلیدی است که می‌تواند نوسانات بازار را کاهش دهد. زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد، اما اوپک پلاس ثابت کرده که یک ابزار مؤثر است.»

پایان پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما