یک پرس زرشک پلو و مرغ ؛ تفاوت قیمت در شمال و جنوب شهر باورنکردنی شد

قیمت یک پرس زرشک پلو و مرغ در شمال و جنوب شهر تفاوتی عجیب را داراست.

یک پرس زرشک پلو و مرغ ؛ تفاوت قیمت در شمال و جنوب شهر باورنکردنی شد

 به گزارش اقتصاد 100، در حالی که متوسط قیمت فروش یک پرس چلو مرغ یا زرشک پلو با مرغ در اغلب رستوران‌های بیرون بر و تهیه‌غذاها در مرکز شهر تهران در حدود 280 تا دویست و پنجاه هزار تومان است، بهای خرید یک پرس از این غذای محبوب ایرانی در شمال شهر تا ششصد هزار تومان نیز افزایش می‌یابد.

 بررسی خبرنگار اقتصاد صد نشان می‌دهد در رستوران‌های گران قیمت و صاحب برند،اغلب تکه‌های بزرگتری از مرغ برای این پرس غذای گران قیمت سرو می‌شود و در کنار آن ته دیگ ته‌چینی، خلال بادام و پسته و ... نیز روی زرشک پلو ریخته می‌شود.

 زرشک پلو و مرغ از غذاهای قدیمی ایرانی است که طرفداران بسیار زیادی دارد. عطر زعفران این غذا برای ایرانی‌ها بسیار جذاب است. تفاوت عجیب قیمت اما از شمال تا جنوب شهر نشان می‌دهد مکان خوردن این غذا نیز در قیمتی که پرداخت می‌شود تاثیرگذار است.

جستجو لابه‌لای رستوران‌هایی که در اپلیکشین‌های اینترنتی خدمات می‌دهند نشان می‌دهد قیمت یک پرس از این غذا در جنوب شهر تهران بین صد تا صد و پنجاه هزار تومان است.

 کم بودن وزن برنج، کوچک بودن تکه‌های مرغ در کنار اندک بودن زرشک موجود روی این غذا، دلیل کم بودن قیمت در این مناطق اعلام شده است.

با این حال خوردن یک پرس زرشک پلو و مرغ معمولی برای خریداران حدود دویست و پنجاه هزار تومان هزینه در بردارد.

 

 



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما قبل از منطقی کردن قیمت بنزین کدام کار در اولویت است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما