پیش‌فروش خودرو یا پوست موز زیر پای دولت/ با پول بلوکه شده می‌توان 12 ایران‌خودرو تاسیس کرد

طرح ویژه یک خودروساز برای پیش فروش خودرو با انتقاد بسیاری از کارشناسان همراه شده است.

پیش‌فروش خودرو یا پوست موز زیر پای دولت/ با پول بلوکه شده می‌توان 12 ایران‌خودرو تاسیس کرد

 به گزارش اقتصاد 100، در پی اعلام فروش محصولات یک خودروسازی، برخی کارشناسان انتقاداتی را به این طرح وارد دانسته و از آن تحت عنوان فروش لاتاری یاد کرده‌اند .

 محمد صادق الحسینی، کارشناس اقتصادی در صفحه شخصی خود در واکنش به این اتفاق نوشته است: «می‌گویند سه تا چهار میلیون نفر برای لاتاری ایران خودرو ثبت نام کرده‌اند. یعنی حدود هفتصد تا نهصد هزار میلیارد تومان بلوکه شده است. این یعنی 10 درصد نقدینگی کشور و 10 تا سیزده برابر ارزش شرکت ایران خودرو. یکی می‌گفت این یعنی مردم پول دارند. نخیر. حجم پول که مشخص است . این یعنی سیاستگذار عقل ندارد.»

 بهنام صمدی، کارشناس اقتصادی نیز در این خصوص در صفحه‌ی شخصی خود نوشت: «اقتصاد کمونیستی و تحریم یه کاری می‌کنه که به خاطر سود سی تا چهل درصدی ، سه میلیون نفر هفتصد هزار میلیارد تومان پول برای شرکت در لاتاری ایران خودرو بلوکه کنند. یک چیزی حدود 12 میلیارد دلار. با این پول می‌شود دوازده تا ایران خودرو تاسیس کرد. جالبه بدونید صنعت خودرو 250 هزار میلیارد تومان زیان انباشته داره. سیاسیون پوپولیست مردم را دلال و نوسان‌گیر کردند. »

 سعید مشکات، کارشناس اقتصادی نیز در صفحه‌ی شخصی خود نوشت: «ایران خودرو پیش فروش سنگینی کرده که تحویل سفارشات آن احتمالا سه سال طول بکشد. آن هم در حالی که دولت پزشکیان هنوز مستقر نشده و وزیر صمت و برنامه‌هایش مشخص نیست؛ نتیجه اینکه احتمالا تا چند سال چند میلیون نفر مشتری شاکی داشته باشیم. به تعبیر دقیق پوست موزی زیر پای دولت پزشکیان.»

 



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما