اختصاصی اقتصاد100/عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

نماینده تهران: گرانی های امسال و پارسال به خاطر حذف ارز28500تومانی است +فیلم

اقتصاد 100-عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، اولین گام دولت چهاردهم را رسیدگی به معیشت و تثبیت قیمت ها عنوان کرد و گفت: تعیین تکلیف سیاست های ارزی، ساماندهی نظام بانکی وخلق پول ،تکمیل پایگاهای اطلاع رسانی دولت، از مهمترین اصلاحات اقتصادی پیش رو است.

نماینده تهران: گرانی های امسال و پارسال به خاطر حذف ارز28500تومانی است +فیلم

حسین صمصامی نماینده تهران در مجلس دوازدهم با بیان اینکه چند نرخی بودن ارز مشکلات بسیاری درکشور ایجاد کرده افزود:از سال گذشته 485 قلم کالا از شمول نرخ ارز 28 هزار 500 تومان خارج شده و موجی از گرانی را در جامعه ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد:ظاهرا سیاست بر این است که نرخ ارز به42 هزار تومان و بعد به 60 هزار تومان برسد که اگر چنین سیاستی در دولت آینده ادامه یابد نرخ ارز دربازار روی 60 هزار تومان باقی نمانده و به سمت 90 تا 100 هزار تومان می رود،لذا ضرروت دارد دولت وضعیت خود را نسبت به سیاست های ارزی مشخص کند.

وی در بخش دیگری از گفتگوی تصویری با اقتصاد 100در مورد برخورد دولت با تحریم ها گفت:تلاش باید برطرف کردن تحریم باشد اما نباید اتخاذ سیاست های اقتصادی متصل و منوط به رفع تحریم ها باشد.

سرپرست پیشین وزارت اقتصاد و دارایی افزود:هر چقدر رشد اقتصادی و سرمایه گذاری بالاتری داشته باشیم خود به خود تحریم های بین المللی تضعیف می شود.

وی درادامه پیرامون تعامل مجلس با دولت و رای به کابینه چهاردهم تاکید کرد: مقام معظم رهبری ویژگی هایی را دردیدار با نمایندگان بر شمردند که این شاخصه ها می تواند معیاری برای رای به کابینه باشد ، البته اگر وزرای معرفی شده شاخصه های مطرح شده را نداشته باشند ممکن ازدولت بخواهیم فرد دیگری را معرفی کند.

نماینده تهران تاکید کرد:از رئیس جمهور می خواهیم افرادی را به مجلس معرفی کنند که با معیار های مقام معظم رهبری هماهنگی داشته باشد که مشکلی انشااله ایجاد نشود.

این نماینده مجلس ،استاد اقتصاد دانشگاه و سرپرست پیشین وزارت اقتصاد و دارایی در گفتگویی تصویری، توضیحاتی را در مورد اصلاحات اقتصادی دولت چهاردهم ، رفع تحریم ها و میزان همکاری مجلس با دولت مطرح کرده است.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما