طلا کف‌سازی کرد/ دلیل عقب‌نشینی قیمت طلا چیست؟

بازار طلا در روز چهارشنبه شش تیرماه شاهد کف‌سازی قیمت و عقب‌نشینی محسوس بهای اونس بود.

طلا کف‌سازی کرد/ دلیل عقب‌نشینی قیمت طلا چیست؟

 به گزارش اقتصاد100، در پی اظهارات مقامات فدرال رزرو و احتمال کاهش نرخ بهره، طلا امروز پائین‌ترین سطح یک هفته‌ای را ثبت کرد.

«اف‌ایکس استریت» در گزارشی نوشت: اظهارات  اخیر برخی از مقامات با نفوذ فدرال رزرو حاکی از آن بود که بعید است بانک مرکزی ایالات متحده، در بحبوحه‌ی اقتصاد انعطاف‌پذیر ایالات متحده، چرخه‌ی کاهش نرخ بهره‌ی خود را به این زودی آغاز کند. افزایش اندک در بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده نیز از این موضوع حمایت می‌کند که به نوبه‌ی خود، به عنوان یک عامل کلیدی در نظر گرفته می‌شود که نه‌تنها نقش باد موافقی برای دلار آمریکا (USD) را دارد، بلکه منجر به تضعیف فلز زرد غیر بازده نیز می‌شود.

باید توجه داشت سرمایه‌گذاران در پی دنبال کاهش نرخ تورم در ماه می، شانس بیشتری برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر قائل شدند. بدیهی است که این امر، در کنار خطر تشدید بیشتر تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و جنگ طولانی روسیه و اوکراین،می‌تواند مانع از ریزش بیشتر قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی شود. 

قیمت هر اونس طلا در روز چهارشنبه با کاهش بیش از 25 دلار به محدوده 2298 دلار و یک سنت رسید. برخی معتقدند این ریزش می‌تواند به کف‌شکنی دوباره‌ی قیمت و رسیدن بهای اونس به محدوده کمتر از 2290 دلار منجر شود.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما با توجه به نتیجه آرا، مشارکت در مرحله دوم انتخابات چه تفاوتی با مرحله اول دارد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما