این اعداد را به خاطر بسپارید/ بازارها با این قیمت‌ها به استقبال انتخابات ریاست‌جمهوری رفتند

بازارهای چهارگانه ایران با قیمت‌هایی که اعلام می‌شود به استقبال چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در روز جمعه هشتم تیرماه برگزار خواهد شد، رفتند.

این اعداد را به خاطر بسپارید/ بازارها با این قیمت‌ها به استقبال انتخابات  ریاست‌جمهوری رفتند

به گزارش اقتصاد 100، هر چند در آخرین روز کاری هفته خرید و فروش ارز با کاهشی محسوس روبرو بود اما قیمت‌ها از سوی فعالان بازار دلار در محدده 60 تا 61 هزار تومان اعلام شد . رشد قیمت‌ها در اخرین روز کاری هفته را برخی به حساسیت‌های سیاسی و برخی دیگر به اخبار خارجی منتشر شده نسبت می‌دادند . 

 سکه بالا رفت 

 رشد بهای دلار سبب شد قیمت سکه نیز افزایشی اندک را در  آخرین روز کاری هفته شاهد باشد . بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با افزایشی نزدیک به صد هزار تومان به 41 میلیون و 733 هزار تومان رسید . در عین حال بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز برابر با 37 میلیون و 775 هزار تومان اعلام شده است. بهای نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب 23 میلیون و 310 هزار تومان و 15 میلیون و 290 هزار تومان گزارش شده است. 

 بر این اساس قیمت سکه گرمی نیز برابر با هفت میلیون و 120 هزار تومان گزارش شد. 

طلا چقدر قیمت خورد؟

بهای هر گرم طلای 18 عیار نیز در روز چهارشنبه با کاهشی نزدیک به25 هزار تومان به سه میلیون و 438 هزار تومان رسید . قیمت طلای 18 عیار به واسه‌ی ریزش بهای طلا در بازارهای هانی از عصر روز چهارشنبه کاهش یافت. 

بورس کجا ایستاده است؟

در اخرین روز کاری بورس در هفتهی منتهی به انتخابات، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با رشد 20 هزار و 54 واحدی که معادل 0.97 درصد این شاخص است، روبه‌رو شد. بر این اساس، شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 85 هزار واحدی ایستاد.

لازم به ذکر است تراز پول حقیقی در سهام، مانند روز معاملاتی گذشته، روز چهارشنبه مثبت بود. به طوری که در پایان بورس امروز حدود 215 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شده است. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد، این است که تا لحظه تنظیم این گزارش حدود 50 میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج ثابت شده است.  

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما با توجه به نتیجه آرا، مشارکت در مرحله دوم انتخابات چه تفاوتی با مرحله اول دارد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما