وعده های بزرگ انتخاباتی، زندگی مردم را مختل می کند

مرتضی افقه معتقد است صحنه‌ی انتخابات چهاردهم از برنامه خالی است

وعده های بزرگ انتخاباتی، زندگی مردم را مختل می کند

 عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران گفت: مدتهاست انتخابات در ایران از وعده‌های غیرقابل اجرا در رنج است اما صحنه‌ی انتخابات چهاردهم از هر برنامه‌ی کارشناسی و ایده‌ی نجات‌بخشی خالی است .

 مرتضی افقه در گفگو با اقتصاد 100 با تاکید بر اینکه جایگاه تصمیم‌گیری و ریاست‌جمهوری در ایران از سوی کاندیداها ساده انگاشته شده است، گفت: حتی اگر یک گروه متخصص یک دهه درباره‌ی دلایل بروز این بحران‌ها و تبدیل‌شان به ابربحران مطالعه کنند، باز هم شاید به درستی مشخص نشود عوامل بازدارنده در نظام تصمیم‌گیری در ایران چیست.

 او با اشاره به این‌که وعده‌های غیرقابل اجرا با روح و روان جامعه بازی می‌کند، گفت: متاسفانه کاندیداها تصور می‌کنند ابروعده بهتر می‌تواند مشکلات را حل کند در حالی که ابربحران‌ها رون عادی زندگی در ایران را مختل کره‌اند .

 و با اشاره به اینکه تنها پزشکیان وعده‌ی دروغ آن‌چنانی نداده است، گفت: البته ایشان هم فاقد برنامه منسجم هستند ما حداقل جامعه را الکی امیدوار نکرده‌اند.

 او با تاکید بر اینکه در ایران بیش از هر زمان به شنونده‌ی عاقل نیاز داریم، گفت: کار از نصیحت گذشته است امیدوارم شنوندگان این وعده‌ها خطرات را درک کنند و متوجه شوند وعده پرداخت طلا و وام قرض‌الحسنه‌ی میلیاردی چقدر می‌تواند غیرعملی باشد.

 او گفت: ایجاد این ذهنیت که در کمتر از سه روز می‌شود مشکل بورس را حل کرد یا در چهار سال مشکل مسکن و تورم و اشتغال و عقب‌ماندگی دستمزد را برطرف کرد، نوعی توهین به خود فرد نیز هست چرا که باید بیاید به این سئوال جواب بدهد که اگر می‌شد در این زمان محدود مشکلات را حل کرد چرا در سالیان طولانی که مسئولیت داشتی این مشکلات را برطرف نکردی.

او گفت: متاسفانه برخی برای رای به هر دری می‌زنند و جالب است که وعده‌هایشان را امتداد اقدامات دولت سیزدهم می‌دانند در حالی که نمی‌گویند کدام وعده‌ی دولت سیزدهم عملی شده است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما با توجه به نتیجه آرا، مشارکت در مرحله دوم انتخابات چه تفاوتی با مرحله اول دارد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما