قرار است سود سپرده های بانکی ، یواشکی تغییر کند؟

در حالی سقف نرخ سود سپرده بانکی از سوی بانک مرکزی 22.5 درصد گزارش شده است که بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی بانک‌ها نسبت به قبول سپرده با نرخ‌هایی بالاتر اقدام کرده‌اند .

قرار است سود سپرده های بانکی ، یواشکی تغییر کند؟

 به گزارش اقتصاد 100، این اقدام سبب شده است که نه تنها بانک مرکزی بلکه سازمان بازرسی کل کشور نیز نسبت به این مساله هشدار داده و اعلام کنند عقد قرارداد با بانک با سود سپرده بالاتر از 22.5 درصد می‌تواند نه تنها زیان بانک که حتی زیان مشتری را نیز به همراه داشته باشد .

 معاون بانک مرکزی هشدار داده است که سپرده‌های با نرخ سود بالا باید ابطال شود. انتظار داریم تا دو هفته آینده سپرده‌هایی که نرخ سود بالایی دارند، حل و فصل شوند.

به این ترتیب شمارش معکوس برای بازقرارداد در سیستم بانکی برای سپرده‌هایی که نرخ‌های بالاتر از این رقم دارند اغاز شده است.

 این روزها بازارها در فاز انتظار قرار دارند و سود سپرده‌ی 22.5 درصدی و حتی بالاتر از این رقم در ماه‌های اخیر سبب شد که سپرده‌ی بانکی بار دیگر به گزینه‌ای برای سرمایه‌گذارانی که قصد دارند دارایی خود را از دستبرد تورم مصون بدارند تبدیل شود.

 با این حال باید در نظر داشت که این نرخ سود در شرایط رکودی بورس اوراق بهادار را در معرض فشاری مضاعف قرار داده است .

 بسیاری پافشاری بانک مرکزی بر این موضوع که باید نرخ سود سپرده دقیقا رعایت شود را به جلسه مشترک رییس کل بانک مرکزی و رییس سازمان بورس اوراق بهادار مرتبط می‌دانند و معتقدند که توافق روسای بازارهای پولی و مالی، سبب شده است بانک‌های متخلف بار دیگر اخطار گرفته و زیر چتر نظارت درآیند.

گزارش‌های رسیده حکایت از آن دارد که در برخی بانک‌ها برای سپرده‌های کلان و بالاتر از مبلغی مشخص، حتی قول سود بیشتر از بیست و پنج درصد نیز داده شده است.

 محدوده‌ی اندک سود در بازارهای سنتی سبب شده است بسیاری از مردم از این افزایش سود و رقابت درون بانکی استقبال کنند.  

 حال باید دید در روزهای پیش رو آیا سپرده‌های مشتریان مشمول بازنگری در رقم سود خواهند شد یا خیر .

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما