بازاری‌ها درباره رجیستری آیفون 14 و 15 چه می‌گویند؟

بازار گوشی آمریکایی آیفون این روزها تحت تاثیر اخبار ضد و نقیضی که در خصوص رجیستری این گوشی منتشر شده است، قرار دارد .

بازاری‌ها درباره رجیستری آیفون 14 و 15 چه می‌گویند؟

 به گزارش اقتصاد 100، بررسی‌های میدانی خبرنگار ما نشان از آن دارد که بازار گوشی تلفن همراه برای رجیستری دو مدل اخیر گوشی آیفون یعنی آیفون 14 و 15 مهیا می‌شود.

فعالان بازار معتقدند افزایش نزدیک به پنج میلیون تومانی قیمت این دو مدل گوشی در بازار ناشی از انتشار این خبر است.

 یک فعال بازار در پاسخ به این سئوال که چقدر احتمال رجیستری این گوشی را می‌دهید؟ گفت: مطمئنم به زودی این اتفاق رخ می‌دهد و ما با رجیستری گوشی روبرو خواهیم شد البته با توجه به تعرفه تعیین شده یعنی 96 درصد بی‌تردید این گوشی از دسترس طبقه‌ی متوسط رو به بالا خارج خواهد شد و تنها کسانی که پولدار واقعی تلقی می‌شوند می‌توانند این گوشی را بخرند.

 وی با اشاره به اینکه با واردات این گوشی با تعرفه 96 درصد در حقیقت قیمت گوشی هزار دلاری 960 دلار افزایش می‌یابد گفت: دو مدل گوشی 14 و 15 از این رقم بالاتر هستند .

 بازار می‌گوید مشکل حل شده است

 یک فعال بازار که خود را در بازار موبایل عمده‌فروش معرفی می‌کند نیز در پاسخ به این سئوال که شنیده‌های شما حکایت از رجیستری دارد یا خیر؟ گفت: بله. من معتقدم افزایش قیمت لوازم جانبی گوشی آیفون 15 یعنی گلس و قاب و ... همگی نشان از آن دارد که واردکنندگان خود را برای رجیستری آماده کرده‌اند.

 به گفته وی قیمت یک قاب برای گوشی آیفون پانزده از حدود 800 هزار تومان شروع می‌شود و قاب‌های لاکچری قیمت‌های بالاتر از این رقم دارند .

 او در پاسخ به این سئوال که پیش‌بینی شما از قیمت این دو مدل گوشی پس از رجیستری چیست؟ گفت: من پیش‌بینی خاصی در مورد قیمت این دو گوشی ندارم. تنها می‌توانم بگویم در بهترین شرایط دو برابر می‌شود اما با توجه به تعرفه 28 درصدی در نظر رگفته شده برای گوشی‌های ساسیر برندها مانند ساسمونگ و شیائومی و ... در محدوده 28 دلار، می‌توانم بگویم سهم بازار انها زا بازار یاران بیش از پیش افزایش خواهد یافت .

 دیگر فعالان بازار نیز اغلب در پاسخ به این سئوال که آیا معتقدند گوشی ایفون رجیستر می‌شود یا خیر پاسخ مثبت دادند. برخی نیز اجرای این موضوع را مبهم دانسته و معتقد بودند در شرایط فعلی که انتخابات در پیش است نمی‌شود در این خصوص نظر دقیقی داد.

 در روزهای گذشته دولت مصوبه‌ای مبنی بر تعیین تعرفه 96 درصدی واردات برای آیفون 154 و 15 را تصویب کرد . رییس انحکن واردکنندگان تلفن همراه و تبلت و ... نیز گفته است این مهم باید در کمیسون اصل 90 تصویب شود و در نتیجه تا اجرای این طرح تنها یک قدم فاصله است.

رجیستری آیفون 14 از مهرماه سال 1401 ممنوع اعلام شد.  

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما