مهمترین نقطه ضعف اقتصادی دولت سیزدهم چه بود؟

دولت چهاردهم باید با تشکیل کابینه‌ای قوی به خصوص در حوزه‌ی اقتصاد مهمترین نقطه‌ضعف دولت سیزدهم را جبران کند .

مهمترین نقطه ضعف اقتصادی دولت سیزدهم چه بود؟

 مرتضی افقه، عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران در گفتگو با اقتصاد 100 با اشاره به شعارهای بزرگ دولت سیزدهم در بخش اقتصاد تاکید کرد: متاسفانه به رغم وعده‌های بزرگ، تیمی نامنسجم و ضعیف در دولت سیزهم گرد هم آمدند که به دلیل ناهماهنگی نتوانستند هیچ یک از وعده‌ها را جامه‌ی عمل بپوشانند و هیچ کدام از مشکلات را برطرف کنند .

 وی گفت: شاید مهمترین میراث دولت سیزدهم برای اقتصاد ایران همین نکته باشد که معلوم شود شعارهای بزرگ و بی‌مبنا و پوپولیستی مشکلی را حل نخواهندکرد.

وی افزود: متاسفانه این تیم اقتصادی یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های اقتصادی در میان دولت‌های پس از انقلاب در ایران بود و در این فرآیند نباید از نقش مجلس پیشین نیز غفلت کرد. این مجلس نیز با رای اعتماد به افراد فاقد صلاحیت در بحرانی ایجاد شده دخیل است و این باید درسی برای رییس جمهور اتی و همچنین برای مجلس آتی باشد.

او با اشاره به تلاش صورت گرفته برای خوب نشان دادن وضعیت از سوی مقامات دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: مدتها تبلیغ کردند که ما با قراردادهای بزرگ با همسایه‌ها و حضور در شانگهای و نزدیکی به روسیه توانسته‌ایم مشکلات را برطرف کنیم اما در حقیقت این اقدامات دستاوردی برای کشور نداشت چرا که نه تاثیر تحریم‌ها کمرنگ شد و نه پیمان‌های منعقد شده توانستند موجبات بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش مراودات بین‌المللی را موجب شوند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما