دارندگان دلار،حاضر به فروش نیستند؛ قیمت دلار بالا رفت

قیمت دلار آزاد حضور در سطوح قیمتی نیمه نخست کانال ۵۷ هزار تومانی را تاب نیاورد.

دارندگان دلار،حاضر به فروش نیستند؛ قیمت دلار بالا رفت

به گزارش اقتصاد100روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:به عقیده برخی از کارشناسان بازه قیمتی ۵۷ هزار تا ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان هسته سخت روند کاهشی دلار است. این در حالی است که در روز‌های اخیر برخی از فعالان آزاد بازار از دلار ۵۵ هزار تومانی سخن به میان می‌آوردند.

علاوه بر دلار نرخ سکه طلا نیز در بازار روز گذشته واکنش قابل توجهی به شکست حمایت ۴۰ میلیون تومانی از خود به نمایش گذاشت و مجددا به نیمه کانال ۴۰ بازگشت.

 به نظر می‌رسد شرایط بازار برای افت بیشتر نرخ ارز آماده نیست. البته باید اشاره کرد که چشم‌انداز بخشی از فعالان ارزی کشور در این رابطه کاهشی است.  این افراد کف حمایت اصلی بازار را رقم 55 هزار تومان می‌دانند و معتقدند که با فرض عدم شکل‌گیری ریسک سیاسی جدید، در هفته‌های آتی نرخ دلار به سمت این رقم حرکت خواهد کرد. 
در این میان بسیاری از معامله‌گران نیز وجود دارند که هیچ‌گونه تمایلی به افت نرخ ارز ندارند. این افراد در روز‌های انتهای فروردین ماه با تکیه بر ریسک‌های منفی آن زمان اقدام به خرید دارایی‌های ارزی در حجم‌های قابل توجه کرده و در زمان شروع روند کاهشی نیز با آن همراه نشده و از عرضه دارایی‌های خریداری شده خودداری کردند. در نتیجه این دسته از معامله‌گران در معاملات فردایی تلاش می‌کنند تا نرخ ارز را حداقل به سطوح هفته‌های گذشته برسانند تا دارایی‌های خود را از ضرر خارج کنند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما