بهترین و بدترین طرح‌های اقتصادیِ مجلس یازدهم از نگاه نمایندگان

محمدصالح جوکار از طرح مالیات بر خانه های خالی به عنوان طرحی که انتظارات را برآورده نکرد نام برد و گفت: این طرح واقعا اجرایی نشد.

بهترین و بدترین طرح‌های اقتصادیِ مجلس یازدهم از نگاه نمایندگان

به گزارش اقتصاد 100، به بهانه پایان کار مجلس یازدهم از نمایندگان درباره بهترین و بدترین طرح‌های اقتصادی مجلس سوال شد.

 محمدصالح جوکار نماینده مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصاد ۱۰۰ درباره بهترین و بدترین طرح اقتصادی مجلس یازدهم بیان کرد : تمام طرح های مجلس حائز اهمیت بوده و قابل جداسازی نیستند، بنابراین نمی‌توان گفت بهترین اما طرح هایی در حوزه مالیاتی، قانون جهش تولید دانش بنیان و طرح اصلاح قانون بانک مرکزی را داشتیم که خب بعد از ۵۰ سال قانون بانک مرکزی اصلاح شد و این موضوع که بانک مرکزی به استقلال برسد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
این نماینده در ادامه اما از طرح مالیات بر خانه های خالی به عنوان طرحی که انتظارات را برآورده نکرد نام برد و گفت: این طرح واقعا اجرایی نشد.

موفقیت طرح های اقتصادی مجلس بستگی به کسانی دارد که آن‌ها را اجرا میکنند

علیرضا شهبازی نماینده نهاوند در مجلس یازدهم نیز معتقد است طرح‌های مجلس در زمینه اقتصادی طرح های خوب و قابل و دفاعی هستند و اینکه دولت در اجرا چه میزان موفق بوده به کسانی که باید آن‌ها را اجرا کنند باز می‌گردد.

شهبازی در این رابطه گفت: طرح‌های مالیاتی و مشخصا طرح مالیات بر سوداگری از جمله طرح‌هایی هستند که در صورت اجرا شدن می توانند در جهت بهبود شرایط اقتصادی و معیشت مردم اثر گذار باشند.

این نماینده ادامه داد: قانون‌های مصوب در زمینه تامین مسکن و اساسنامه بانک مرکزی نیز می‌توانند در شرایط بد اقتصادی به دولت و مردم کمک کنند و امیداواریم دولت با اجرای صحیح طرح هایی که در مجلس یازدهم تصویب شد از مشکلات اقتصادی مردم بکاهد.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما