سلطان کوکائین در دوبی دستگیر شد

اقتصاد100- نیروهای مبارزه با مواد مخدر از سه قاره یک شبکه گسترده قاچاق را کشف و متلاشی کردند که گفته می‌شود یک‌سوم بازار اروپا را کنترل می‌کرده است. از قرار معلوم یک «سلطان کوکائین» نیز در میان دستگیرشدگان است.

سلطان کوکائین در دوبی دستگیر شد

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از دویچه وله، نیروهای پلیس اروپا «یوروپل» بیش از دو سال است که در حال تحقیق هستند و اکنون به موفقیت چشمگیری دست یافته‌اند. آن‌ها در یورش‌های هماهنگ افراد مظنون پرشماری را در چندین کشور دستگیر کرده‌اند که منجر به متلاشی شدن یک کارتل عظیم کوکائین متشکل از ۳۰ نفر شده است. این کارتل مسئول قاچاق و مبادله بیش از ۳۰ درصد ماده مخدر کوکائین در سطح اروپا و پولشویی در مقیاس بزرگ بوده است.

در این یورش گسترده که از هشتم تا ۱۹ نوامبر سال جاری موسوم به «عملیات نور صحرا» صورت گرفت، نیروهای پلیس اسپانیا، فرانسه، بلژیک، هلند، امارات متحده عربی و ایالات متحده آمریکا شرکت داشته‌اند. این یورش علیه یک مرکز فرماندهی و نیز زیرساخت‌های لجستیکی برای قاچاق مواد مخدر در اروپا صورت گرفته است.

به گفته یوروپل، در هلند، بلژیک، فرانسه و اسپانیا و نیز در امارات متحده عربی شمار زیادی افراد مظنون دستگیر شده‌اند. در میان در مجموع ۴۹ نفر دستگیر شده، ۶ نفر «مهره ارشد» دیده می‌شوند که در دبی دستگیر شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع مطلع سازمان پلیس اروپا یوروپل می‌نویسد: «یکی از مظنونان هلندی، یکی از ماهی‌های بسیار بزرگ است که به تور افتاده است.»

به گفته دادستانی هلند، در میان مظنونین مرتبط با هلند مردی ۳۷ ساله با تابعیت هلندی و مراکشی است که گفته می‌شود هزاران کیلوگرم کوکائین را در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به هلند قاچاق کرده است.

علاوه بر این، یک مرد ۴۰ ساله با پاسپورت هلندی و بوسنیایی نیز دستگیر شده است. دادستانی هلند اعلام کرد که برای استرداد دو مظنون از امارات متحده عربی درخواست خواهد داد.

همچنین ۳۰ تن کوکائین در این اقدام یورشی کشف و ضبط شده است. یوروپل تاکید کرد که حجم کوکائینی که تحت کنترل این مظنونان به اروپا وارد می‌شده، بسیار عظیم بوده است.

این اواخر مقادیر بی‌سابقه‌ای از کوکائین در اروپا کشف و ضبط شده است. تنها در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۱۴ تن مواد مخدر در این منطقه کشف شده است.

به گفته کارشناسان مرکز نظارت اروپا بر مواد مخدر و اعتیاد به مواد مخدر، که مقر آن در لیسبون، پایتخت پرتغال است، این حجم از مواد مخدر به معنای افزایش شش درصدی نسبت به سال قبل است. به نظر آنها، این میزان می‌تواند در سال جاری به ۳۰۰ تن افزایش یابد.

هم‌اکنون کوکائین آسان‌تر از هر زمان دیگر، با کیفیت بسیار بالا و قیمت پایین در دسترس است.

پایان پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما