جمعه سیاه اروپا زیر سایه تورم و کاهش قدرت خرید

اقتصاد100- خرده فروشان در بریتانیا امیدوارند که تخفیفات جمعه سیاه باعث خرج کردن خریداران شود، هرچند که این رویداد در زمان بدتر شدن بحران هزینه های زندگی و حواس پرتی جام جهانی فوتبال رخ می دهد.

جمعه سیاه اروپا زیر سایه تورم و کاهش قدرت خرید

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از رویترز، بر اساس تحقیقات موسسه GlobalData، بریتانیایی ها 8.7 میلیارد پوند (10.5 میلیارد دلار) در تعطیلات آخر هفته جمعه سیاه (25 نوامبر تا 28 نوامبر) هزینه خواهند کرد (افزایش 0.8 درصدی نسبت به سال گذشته که با احتساب تورم یک کاهش بزرگ را نشان می‌دهد).

مصرف کنندگان هزینه های خود را کاهش داده اند زیرا تورم فزاینده (که در اکتبر به بالاترین میزان در 41 سال گذشته یعنی 11.1 درصد رسید) به درآمدهای تصرف‌پذیر لطمه وارد می‌کند.

به گفته مشاوران مک‌کینزی، امسال، مصرف کنندگان از جمعه سیاه، که بیشتر به یک رویداد آنلاین تبدیل شده است، بیشتر برای خرید هدایای کریسمس، به جای خریدهای بزرگتر و دیرهنگام استفاده خواهند کرد.

تحقیقات نشان می‌دهد که یک‌چهارم مصرف‌کنندگان بریتانیایی از پیش خرید کریسمس خود را انجام داده‌اند، در حالی که تقریبا از هر 10 نفر 1 نفر قصد دارد بیشتر خریدها را در جمعه سیاه انجام دهد.

با این حال، برخی از مصرف کنندگان ممکن است اولویت های دیگری داشته باشند، زیرا ولز و انگلستان در جام جهانی فوتبال حضور دارند.

خرده فروشان در سرتاسر اروپا نگرانند که فصل خرید کریسمس به بدترین فصل حداقل در یک دهه اخیر تبدیل شود، در حالی که هزینه های انجام تجارت هیچ نشانه ای از کاهش را نشان نمی دهد.

اما به نظر می رسد بسیاری از مصرف کنندگان همچنان آماده خرید جمعه سیاه هستند. Idealo، پورتال مقایسه قیمت‌ها در اروپا، گفت 65 درصد از خریداران آنلاین ایتالیایی آماده خرید محصولات در طول این رویداد هستند.

بر اساس تحقیقات PwC فرانسه، 70 درصد در فرانسه قصد خرید در جمعه سیاه و دوشنبه سایبری را دارند.

با این حال، طبق گفته انجمن اسپانیایی شرکت‌های انبوه کالاهای مصرفی، اسپانیایی‌ها کمتر مشتاق هستند و تنها 24 درصد از خریداران قصد دارند از تخفیف‌های جمعه سیاه برای شروع خرید کریسمس خود استفاده کنند.

در بریتانیا، دوره تجارت جمعه سیاه به ویژه برای گروه فروشگاه‌های بزرگ جان لوئیس، خرده‌فروشان لوازم الکتریکی مصرفی Currys و AO World، و خرده‌فروش کالاهای عمومی Argos، مهم است. اما برخی از خرده فروشان بزرگ، از جمله Marks & Spencer، تا حد زیادی از این رویداد اجتناب می کنند.

طرفداران این رویداد می گویند تبلیغات برنامه ریزی شده با دقت در همکاری نزدیک با تامین کنندگان جهانی به خرده فروشان اجازه می دهد فروش خود را افزایش دهند و حاشیه سود را حفظ کنند.

مخالفان استدلال می کنند که این تخفیف ها باعث کاهش فروش کریسمس با کاهش سود شده و تمایل مصرف کنندگان را برای پرداخت مجدد قیمت کامل محصولات پیش از جشن ها تضعیف می کند.

پایان پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما