سرمایه گذاری‌های خارجی در حوزه انرژی پاک در اسپانیا

اقتصاد100- شروع جنگ روسیه و اوکراین و تحولات پیرامونی آن بویژه در بخش انرژی که کاهش قابل توجه صادرات گاز روسیه به کشورهای حوزه اتحادیه اروپا را بدنبال داشت، اهمیت انرژی‌های پاک و همچنین انرژی‌های تجدید پذیر را بیش از پیش افزایش داد. در این ارتباط کشورهای اروپایی برنامه‌های ویژه ای جهت تقویت ظرفیت های موجود در این حوزه را در دستور کار خود قرار داده اند.

سرمایه گذاری‌های خارجی در حوزه انرژی پاک در اسپانیا

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100، اسپانیا با برخورداری از ظرفیت بالایی در حوزه انرژی خورشیدی با توجه به اقلیم این کشور، کثرت مناطق بادخیز، ایجاد زیرساخت های لازم به منظور تولید انرژی‌های پاک از جمله هیدروژن و مرکزی برای تولید خودروهای برقی، به یکی از کشورهای مطلوب جهت سرمایه گذاری در حوزه تولید انرژی‌های مورد اشاره در حوزه اروپا تبدیل شده است. حجم قابل توجه پیشنهادات و برنامه‌های سرمایه گذاری در این خصوص نشان از اهمیت این کشور برای تبدیل شدن به یک قطب در حوزه انرژی‌های پاک می‌باشد. در این ارتباط به چند مورد از برنامه‌های سرمایه گذاری در اسپانیا به شرح زیر اشاره خواهد شد.

شرکت دانمارکی «مرسک» که یکی از برترین شرکت های کشتیرانی کانتینری دنیا است، در اسپانیا مراکزی جهت تولید جهانی متانول سبز را احداث خواهد کرد. این ابرشرکت دانمارکی، در اندلس و گالیسیا جهت توسعه دو مرکز تولید سوخت بدون کربن برای تأمین نیازهای انرژی عظیم خود، مبلغ 10 میلیارد یورو سرمایه گذاری خواهد کرد. سرمایه‌گذاری مورد نیاز این پروژه عمدتاً بر عهده شرکای چند ملیتی این شرکت دانمارکی و سایر شرکای بالقوه خواهد بود. اگرچه منابع دولتی اسپانیا اطمینان می‌دهند که به احتمال زیاد، به عنوان یک سرمایه‌گذار راهبردی از طریق برخی ابزارهای مالی موجود مانند صندوق‌های اروپایی وارد این سرمایه گذاری خواهد شد.

سرمایه گذاری10 میلیاردیورویی مرسک در اسپانیا بدنبال سرمایه گذاری گروه فولکس واگن صورت خواهد گرفت. کنسرسیوم خودروسازی آلمان قصد دارد 10 میلیارد یورو در اسپانیا سرمایه گذاری کند. این میزان سرمایه گذاری، بزرگترین سرمایه گذاری صنعتی انجام شده در تاریخ اسپانیا خواهد بود. از این سرمایه گذاری 10 میلیارد یورویی، 3 میلیارد یورو به تأسیس کارخانه ساخت باطری ماشین‌های برقی در والنسیا، 7 میلیارد یورو دیگر جهت ایجاد تغییرات لازم جهت ساخت خودروهای الکتریکی در کارخانه‌های خودروسازی فولکس واگن در شهرهای بارسلون و پامپلونا اختصاص خواهد یافت.

از سویی گروه چینی «انویزیون انرژی» برای تأسیس یک ابر کارخانه باطری سازی خودرو های برقی برای سال 2025 در ایالت اکسترمادورا اسپانیا، 2 میلیارد و 500 میلیون یورو سرمایه گذاری خواهد کرد.

کمپانی مرسدس بنز به نوبه خود، 1 میلیارد و 200 میلیون یورو به تأسیسات خود در شهر ویتوریا جهت تولید یک مدل خودرو ون کاملاً برقی اختصاص خواهد داد. شرکت کره جنوبی «ایلجین» نیز مبلغ 600 میلیون یورو در کارخانه ای واقع در شهر تاراگونا اسپانیا جهت تولید قطعات کلیدی باطری خودروهای برقی سرمایه گذاری خواهد کرد. 

گروه رنو سال گذشته «جاه طلبانه ترین طرح تاریخی خود را برای اسپانیا» اعلام نمود. مدیرعامل شرکت رنو، لوکا دی مئو، اگر چه آمار سرمایه گذاری را ارائه نکرد، اما اظهار داشت که سرمایه گذاری این گروه خودرو سازی در سه یا چهار سال آینده، بالغ بر 12 میلیارد یورو برای اقتصاد اسپانیا آورده خواهد داشت.

در بخش انرژی، گروه‌های بین المللی متعددی وجود دارند که متمایل به سرمایه گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در اسپانیا می‌باشند. به عنوان مثال شرکت فرانسوی «توتال‌انرژیز» و شرکت «پلنیتود» زیر مجموعه شرکت ایتالیایی «انی» هر کدام به ترتیب قصد دارند 4 میلیارد و 1 میلیارد در بخش انرژی فتوولتائیک در اسپانیا سرمایه گذاری نمایند.

شرکت فولاد سازی «آرسلور میتال» که بزرگترین تولید کننده فولاد در جهان می‌باشد، در سال 2021 از سرمایه گذاری 1 میلیارد یورویی در فناوری‌های کربن زدایی در کارخانه شهر خیخون اسپانیا خود خبر داد، که امکان تبدیل تأسیسات این کارخانه به اولین کارخانه فولاد در مقیاس بزرگ با آلایندگی صفر را می دهد.

پایان پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما