زیان عرضهکنندگان دیزل بر اثر تصمیمات کاخ سفید
اقتصاد100؛ علیرغم تمایل دولت بایدن برای در نظر گرفتن ممنوعیت صادرات به عنوان اقدامی افراطی برای کمک به ایجاد ذخایر، بازارهای سوخت به تامین کنندگان این سیگنال را می دهند که باید از نگه داشتن محصولات به هر قیمتی اجتناب کنند.
به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100 به نقل از بلومبرگ، معاملات آتی دیزل در نیویورک به سوی بزرگترین خسارت دیرشدگی تحویل عرضه در پنج ماه گذشته تغییر کرده است (به این معنی که تحویل سوخت ماه آینده با تخفیف همراه شده است). در چنین ساختار بازاری، عرضهکنندگان به ازای هر گالن دیزلی که در اختیار دارند تا پایان ماه 27 سنت از دست میدهند، در حالی که این میزان در سال گذشته کمتر از 1 سنت بود.
این رویکرد نه تنها منعکس کننده کمبود عرضه است (ذخایر در منطقه بندر نیویورک حدود یک سوم سطح رایج برای این زمان از سال است) بلکه با کاهش ایجاد ذخایر، کمبود را تشدید میکند.
شمال شرق ایالات متحده برای گرم کردن خانه ها به گازوئیل متکی است. گازوئیل همچنین سوخت مورد استفاده در حمل و نقل کالا در بزرگراه های سراسر کشور است. عرضه زمستانه هرگز تا این حد متزلزل نبوده است زیرا فعالیت پالایشگاه منطقه ای و کمبود واردات (روسیه نقش عمده ای در تامین گازوئیل نیویورک در زمستان گذشته ایفا کرد) کمبود ذخایر را تشدید میکنند. بر اساس گزارش انجمن اتومبیل آمریکا، متوسط قیمت خرده فروشی دیزل در ایالات متحده در هفته گذشته به بالای 5 دلار در هر گالن رسید که نسبت به سال گذشته 46 درصد افزایش داشت.
در بازارهای بنزین، که مورد هدف کاخ سفید نیز قرار گرفته اند، خسارت دیرشدگی تحویل در معاملات آتی حدود 14 سنت در هر گالن است، در حالی که سال گذشته کمتر از 5 سنت بود. این در حالی است که قیمتهای خردهفروشی در سراسر کشور از اواسط سپتامبر پس از یک تداوم 98 روزه کاهشی، دوباره شروع به افزایش کرده است.
پایان پیام
ارسال نظر