سدی در کنگو می تواند برق یک قاره را تامین کند

اقتصاد100- پروژه 80 میلیارد دلاری سد بزرگ اینگا، شامل خطوط انتقال برای ارسال برق به سراسر آفریقا و اروپا، به عنوان پتانسیل تامین برق سبز برای کل منطقه جنوب صحرای آفریقا شناخته می‌شود.

سدی در کنگو می تواند برق یک قاره را تامین کند

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از TheExchange، پس از آن که شرکت معدن استرالیایی Fortescue Metals Group همکاری خود را با جمهوری دموکراتیک کنگو برای سرمایه گذاری در توسعه بزرگترین پروژه برق آبی جهان در آفریقا تایید کرد، این پروژه رونق جدیدی یافت.

پیش از این، در سال های 2013 و 2014، بانک توسعه آفریقا و بانک جهانی 141 میلیون دلار کمک مالی برای آماده سازی این پروژه تصویب کردند. پروژه سد بزرگ اینگا مجموعه ای پیشنهادی از هفت نیروگاه برق آبی در نزدیکی آبشار اینگا در جمهوری دموکراتیک کنگو است. این پروژه، افزایش نیروگاه‌های فعلی 351 مگاواتی اینگا 1 و 1424 مگاواتی اینگا 2 را به همراه خواهد داشت که به ترتیب در سال های 1972 و 1982 تکمیل شدند.

گفته می‌شود برق می‌تواند ظرف 4 تا 5 سال تولید شود. یک شرکت بزرگ مهندسی اسپانیایی Actividades de Construction Services بررسی و پیشنهاد کرده است که ساخت اینگا 3 شش سال طول می‌کشد. تخمین زده می‌شود که پس از تکمیل، ظرفیت خروجی آن 42 گیگاوات باشد که نسبت به دو نیروگاه برق آبی بزرگ جهان، سه دره روی رودخانه یانگ تسه در چین (22.5 گیگاوات ظرفیت تولید) و ایتایپو در آمریکای جنوبی (14 گیگاوات) برق بیشتری تولید می‌کند. این باعث می‌شود که این نیروگاه به بزرگترین نیروگاه جهان تبدیل شود.

اگرچه قانون توسعه‌دهندگان پروژه‌های برق آبی را ملزم می‌کند تا ارزیابی‌های کاملی از اثرات زیست‌محیطی انجام دهند، گروه‌های زیست‌محیطی هرگز از پادمان‌هایی که اغلب توسط توسعه‌دهندگان سدهای برق آبی پیشنهاد می‌شود راضی نبوده‌اند. در واقع، رئیس دفتر پروژه بزرگ اینگا، برونو کاپاندجی، پیشنهاد کرد که بررسی اثرات زیست محیطی و اجتماعی ممکن است قبل از شروع کار تکمیل نشود، در نتیجه هدف و تاثیر ارزیابی‌ها را کم اهمیت جلوه می دهد. کاپاندجی در مصاحبه ای با گاردین گفت: «این یک انتخاب است، مردم برق ندارند. ما یک هدف تعیین کرده ایم،  ما باید انرژی تولید کنیم. مطالعات زیادی برای انجام وجود دارد، حداقل 18 مورد و ما برخی را بر برخی دیگر بر اساس اولویت ترجیح می دهیم و این امکان را می دهیم که سند مناقصه ای را تهیه کنیم که از نظر فنی و مالی قابل قبول باشد.»

کاپاندجی افزود که اینگا 3 تنها راه حل برای مشکل انرژی جمهوری دموکراتیک کنگو است و به آن اجازه می دهد برق صادر کند.

پیتر بوشارد، مدیر موقت رودخانه‌های بین‌المللی غیردولتی مستقر در کالیفرنیا، اظهار داشت که برونو کاپاندجی به وضوح بیان می‌کند که دولت قصد دارد قبل از شروع ساخت، ارزیابی اثرات اجتماعی و زیست‌محیطی این پروژه عظیم را انجام دهد.

اما حتی با وجود این مسائل در مورد پروژه، تقاضا از سوی کشورهای همسایه بالا است و آفریقای جنوبی و آنگولا از پیش متعهد به خرید این انرژی شده اند. دولت جمهوری دموکراتیک کنگو قبلا قراردادی با دولت آفریقای جنوبی برای تامین 2500 مگاوات برق از سد اینگا 3 امضا کرده است. تعهد آفریقای جنوبی قابلیت بانکی و دوام مالی پروژه را افزایش داد.

مابقی به خانوارهای کنگو، مشاغل کوچک و بخش معدن اختصاص داده می‌شود و برق 7میلیون نفر در منطقه بزرگ کینشازا را تامین می‌کند، در کشوری که بیش از 90 درصد جمعیت آن به برق دسترسی ندارند.

برق تولیدی نیروگاه اینگا 3 مسافت های طولانی را تا مراکز صنعتی و شهری آفریقای جنوبی و معادن بزرگ در جمهوری دموکراتیک کنگو طی می‌کند و از کنگویی‌هایی که شبکه محدود کشور به آن‌ها خدمات نمی دهد، عبور می‌کند. این تاسیسات کمک قابل توجهی به تحولات منطقه ای می‌کند. از جمله دسترسی به برق قابل اعتماد و کم هزینه، صنعت و تجارت را به ارمغان می آورد و به طور موثر اقتصاد را تحریک و دسترسی به منابعی مانند بهداشت و آموزش را فراهم می‌کند. این پروژه می‌تواند کیفیت زندگی منطقه را به شدت بهبود بخشد. با صنعتی شدن کشورها تقاضا برای برق به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

پایان پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما