تخلف سنگین هیئت مدیره 93 دستگاه دولتی + گزارش دیوان محاسبات

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100، آخرین گزارش دیوان محاسبات کشور نشان می دهد که 93 دستگاه دولتی عضویت همزمان مدیران در هیئت مدیره را رعایت نمی کنند.

تخلف سنگین هیئت مدیره 93 دستگاه دولتی + گزارش دیوان محاسبات

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100، گزارش دیوان محاسبات کشور حاکی از آن است که تعداد 93 دستگاه اجرایی قانون ممنوعیت عضویت همزمان مقامات و معاون آنان و مدیران ‌دستگاه های اجرایی کارکنان شاغل در کلیه پست‌های مدیریتی در هیات‌مدیره، مدیریت عاملی و سایر مدیریت‌های اجرایی ‌شرکت های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و سازمان‌ها را رعایت نکرده اند و اطلاعات اموال غیرمنقول از جمله انفال و اموال تملیکی در اختیار 379 دستگاه اجرایی در سامانه جامع اموال دستگاه‌‌های اجرایی(سادا) در موعد مقرر قانونی ثبت و یا تکمیل نشده است.

این در حالی است که در سال های اخیر بارها و بارها به مقوله ضرورت نبود قدرت انحصار ی در دستگاه های دولتی تاکید شده و با این وجود شاهد آن هستیم که رعایت قوانین در این بخش بسیار ضعیف است.

بر اساس گزارش یاد شده، تعداد 1928 دستگاه اجرایی (40 درصد) اطلاعات کارکنان خود را در مهلت مقرر سامانه پاکنا ثبت نکرده اند. همچنین تعداد 1916 دستگاه اجرایی (40 درصد) لیست حقوق و مزایای کارکنان خود را در سامانه موضوع ماده (29) قانون برنامه ششم توسعه کشور در موعد قانونی ثبت نکرده‌اند.

همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از محل فعالیت‌هایی از جمله «درمان ناباروری» و «تدوین و اجرای سیاست‌های جمعیتی کشور» هیچگونه اعتباری دریافت نکرده که این موضوع موجب عدم تحقق اهداف قانونگذار تا مقطع کنونی شده است. درخصوص پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان نیز اقداماتی به صورت ناقص و پراکنده توسط وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه گر صورت گرفته است. طبق ماده (74) قانون برنامه ششم توسعه، وزارت بهداشت و درمان مکلف بود ظرف دو سال اول اجرای برنامه ششم (پایان سال 1397) نسبت به استقرار پرونده الکترونیک سلامت اقدام نماید اما هدف قانونگذار تا مقطع کنونی به صورت کامل محقق نشده است.

در بخش دیگری از گزارش آمده است: تعداد 343 شرکت اطلاعات خود و ‌شرکت ها و موسسات تابعه و وابسته را در سامانه یکپارچه اطلاعات ‌شرکت های دولتی و نهادهای عمومی غیر‌دولتی مستقر در وزارت امور اقتصادی و دارایی ثبت و به‌روزرسانی نکرده اند. همچنین 22 شرکت آمار نیروی انسانی خود را حداکثر تا 31 اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ در پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری(پاکنا) وارد ننموده اند.

انتهای پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما