یونان: امنیت انرژی اولویت اصلی تمامی‌کشورهای اروپاست

اقتصاد100- نخست‌وزیر یونان، در اجلاس «فرایند برلین» در خصوص غرب بالکان طی سخنانی پس از پایان این اجلاس، رضایت خود را بابت از سرگیری فرایند برلین در مورد غرب بالکان ابراز نمود و گفت یونان به عنوان ستون امنیت در منطقه می‌تواند نقش محوری ایفا نماید.

یونان: امنیت انرژی اولویت اصلی تمامی‌کشورهای اروپاست

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100، کریاکوس میچوتاکیس در حاشیه این اجلاس گفت: «یونان همواره به دنبال ایفای نقش پیشرو در فرامنطقه است. به ویژه امروز که مسئله امنیت انرژی به عنوان اولویت اصلی تمامی‌کشورهای اروپایی مطرح شده، نقش کشور ما در این زمینه تقویت شده است.»

نخست‌وزیر یونان افزود: «فرصتی بود تا با شش کشور غرب بالکان و دیگر کشورهای این منطقه، در مورد توانایی یونان برای کمک به این کشورها جهت قطع وابستگی خود به گاز طبیعی روسیه گفتگو کنیم. سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی مهم و متعددی در یونان در حال انجام است که کشورمان را به‌ هاب واردات گاز مایع تبدیل خواهد کرد. گاز مایع نه تنها نیاز داخلی ما را تامین می‌کند، بلکه با انتقال به شمال، نیاز کشورهای غرب بالکان چون بلغارستان و رومانی و حتی اروپای مرکزی را تامین خواهد کرد.»

آقای میچوتاکیس عنوان نمود یونان در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر نقش پیشرو دارد و جهت توسعه انرژی سبز در غرب بالکان نقشی فعال در زمینه سرمایه‌گذاری در این بخش ایفا خواهد کرد. نخست‌وزیر تاکید کرد: «نقش محوری یونان به عنوان عامل ثبات و همکاری در منطقه، توسط تمامی‌شرکا به رسمیت شناخته می‌شود که اثر مثبتی بر موقعیت ژئوپلیتیک خواهد داشت.»

پایان پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما