رشد تولید ناخالص داخلی کره جنوبی به کمتر از ۲ درصد می‌رسد

اقتصاد100- کارشناسان اقتصادی و موسسات مالی پیش‌بینی می کنند، رشد تولید ناخالص داخلی کره جنوبی ممکن است در سال ۲۰۲۳ به کمتر از ۲ درصد برسد.

رشد تولید ناخالص داخلی کره جنوبی به کمتر از ۲ درصد می‌رسد

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از یونهاب، کارشناسان روز یکشنبه اعلام کردند که رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) کره جنوبی ممکن است در سال آینده به دلیل تاثیر نرخ های بهره بالا، تورم بالا و تضعیف وون بر اقتصاد این کشور به کمتر از ۲ درصد برسد. اقتصاددانان بخش خصوصی می‌گویند که عوامل مثبت کمی وجود دارد که رشد اقتصادی این کشور را در نرخ ۲ درصد در سال ۲۰۲۳ حفظ کند.

چو یانگ مو، اقتصاددان موسسه تحقیقات اقتصادی ال جی، گفت: «صادرات در میان رکود جهانی کاهش می یابد و انتظار می رود مصرف داخلی به دلیل قیمت های مصرف کننده بالا و افزایش نرخ بهره، ضعیف باقی بماند. سرمایه گذاری‌های شرکتی نیز به دلیل هزینه های بالای وام محدود خواهد بود.

کیم جونگ سیک، استاد اقتصاد در دانشگاه یون‌سی، پیش بینی کرد: «بازار املاک و مستغلات ممکن است به دلیل نرخ های بالاتر وام و تورم بالا، سقوط کند.»

موسسه مالی هانا بانک و موسسه تحقیقات اقتصادی کره رشد تولید ناخالص داخلی این کشور را به ترتیب ۱.۸ درصد و ۱.۹ درصد در سال ۲۰۲۳ پیش بینی کردند اما آژانس های دولتی و موسسات مالی خارج از کشور هنوز چشم انداز رشد خود را برای کره جنوبی کاهش نداده‌اند.

بانک مرکزی کره (BOK) و موسسه توسعه دولتی کره رشد اقتصادی کره را به ترتیب ۲.۱ و ۲.۳ درصد در سال آینده پیش بینی کردند. اما انتظار می رود این موسسه دولتی دیر یا زود چشم انداز رشد خود را کاهش دهد.

صندوق بین المللی پول (IMF)، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، و بانک توسعه آسیایی، رشد ۲ درصدی، ۲.۲ درصدی و ۲.۳ درصدی را برای کره در سال آینده پیش بینی کردند.

قیمت‌های مصرف‌کننده بعنوان معیار کلیدی محاسبه تورم، با ۶.۳ درصد در ژوئیه با سریع‌ترین سرعت در حدود ۲۴ سال گذشته افزایش یافت.

نرخ بهره کلیدی این کشور ۳ درصد است که کمتر از نرخ بهره آمریکا در محدوده ۳.۷۵ درصد تا ۴ درصد است.

در سال جاری، بانک کره چشم انداز رشد خود را برای این کشور از ۲.۷ درصد به ۲.۶ درصد کاهش داد اما صندوق بین المللی پول چشم انداز رشد خود را برای کره جنوبی از ۲.۳ درصد به ۲.۶ درصد افزایش داد.

پایان پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما