اسپانیا چگونه دانش بنیان های خود را تقویت کرد؟

اقتصاد100- اسپانیا سیاست گذاری‌های خود را طی دو دهه اخیر متوجه ارتقای موقعیت و توان در حوزه دانش نموده است. در این راستا با استفاده از سازوکارهای مختلف در جهت تشویق و ترغیب صاحبان ایده و نوآوری به منظور حضور بیشتر در عرصه‌های فناوری و صنعت از جمله در بخش فعالین استارتاپی گام برداشته است.

اسپانیا چگونه دانش بنیان های خود را تقویت کرد؟

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100، بر اساس برآورد صورت گرفته در سال 2020، اسپانیا با دارا بودن حدود 7967 مجموعه استارتاپ فعال از یک رشد خیره کننده در این حوزه برخوردار بوده است. این تعداد واحدهای فعال استارتاپی نسبت به سال 2019 تقریبا دو برابر شده است. اعداد و ارقام سرمایه‌گذاری فوق‌العاده در این بخش، بیانگر یک فضای کارآفرینی مؤثر و کارآمد در بخش های مختلف فن‌آوری بوده و شواهد بیانگر این نکته است که این وضعیت همچنان شتابی رو به گسترش دارد. این رویکرد موجب شده که جایگاه اسپانیا در میان مهمترین کشورهای اروپا  تقویت گردد.

شایان ذکر است که اکوسیستم ایجاد شده در حوزه استارتاپی و نوآوری در شهرهای بارسلونا و مادرید، موجب گردیده است که این دو شهر در بین 6 مرکز برتر اروپا قرار گیرند. اگر چه شهرهایی مانند والنسیا، بیلبائو یا مالاگا نیز دارای اکوسیستم های شکوفا و فعالی هستند. صنایعی که بیشترین فعالیت سرمایه گذاری استارت آپی را در سال گذشته داشته اند عبارتند از: حمل و نقل - لجستیک، سلامت و رفاه، فین تک - بیمه فناوری، بهره وری- کسب و کار، گردشگری، تجارت الکترونیک، نرم افزار و امنیت سایبری. در چهار سال گذشته، بیش از 50 تا 60 درصد از تأمین مالی استارت آپ ها از طریق سرمایه گذاران خارج از اسپانیا سرچشمه می‌گیرد.

در این راستا حمایت از فرآیندهای پیش روی تاسیس استارت آپ ها نیز از دیگر اهداف مورد نظر بخش های دولتی و خصوصی بوده و از همان ابتدا در قالب ارائه مشورت های تخصصی و هدایت در مسیر صحیح راه اندازی تشکیلات مورد نظر و رصد متقاضیان تا حصول نتیجه از جمله اقدامات صورت گرفته می‌با شد. لذا در سراسر اسپانیا بیش از 180 نهاد و مؤسسه در حوزه‌های مختلف وجود دارند که خدمات مشاوره ای به کارآفرینان در این حوزه ارائه می دهند و به طرق مختلف مورد پشتیبانی قرار می‌گیرند.

شایان ذکر اینکه نهادهای همچون مؤسسه تجارت خارجی اسپانیا (ICEX) که وابسته به وزارت امور خارجه این کشور می‌باشد، در قالب برنامه مختلف از جمله ارائه تسهیلات و مشوق های مختلف درصدد جذب سرمایه گذاری‌های خارجی و همچنین بهره مندی از ظرفیت مجموعه‌های استارتاپی و نوآوری خارجی می‌باشد. از این روی اسپانیا سومین مقصد برای استعدادهای فناوری اروپایی و پنجمین مقصد برای استعدادهای فناوری بین المللی است.

انجمن پارک‌های علم و فناوری اسپانیا در سال 1989 در شهر مالاگا اسپانیا تاسیس گردید. این انجمن عضو انجمن بین المللی پارک های علمی می‌باشد. در حال حاضر این انجمن دارای 62 عضو می‌باشد. در سال 2020 تعداد شرکت ها و موسسات مستقر در پارک های علمی و فناوری عضو این انجمن به 7 هزار و 967 شرکت و موسسه رسید.

پایان پیام

 
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما