کاخ سفید به دنبال اخذ مالیات از سودهای بادآورده

اقتصاد100- رئیس‌جمهور آمریکا گفت که او به دنبال اعمال مالیات‌های بالاتر بر شرکت‌های نفتی است که بدون سرمایه‌گذاری مجدد در تولید، سودهای بادآورده «شگفت‌آور» ثبت می‌کنند، در حالی که قیمت بنزین در ایالات متحده همچنان یک هفته پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای بالاست.

کاخ سفید به دنبال اخذ مالیات از سودهای بادآورده

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از بلومبرگ، جو بایدن روز دوشنبه گفت: «صنعت نفت به تعهد خود مبنی بر سرمایه گذاری مجدد در آمریکا و حمایت از مردم آمریکا عمل نکرده است.» او سود این صنعت را «بادآورده‌‌ی حاصل از جنگ» نامید.

او گفت، شرکت‌هایی که نشان نمی‌دهند در حال سرمایه‌گذاری مجدد در تولید هستند، «مالیات بیشتری بر سود مازاد خود خواهند پرداخت و با محدودیت‌های دیگری روبرو خواهند شد.» او افزود: «با کنگره کار خواهم کرد تا گزینه‌هایی را که در دسترس ما هستند بررسی کند.»

بایدن در این سخنرانی کوتاه خود وعده ای را مطرح کرد که تحقق آن غیرممکن بنظر می‌رسد. بسیاری از دموکرات ها بیش از یک دهه است که به دنبال اعمال مالیات بر سود بادآورده ناموفق بوده اند. احتمالا چنین پیشنهادی در سنای فعلی تصویب نخواهد شد که به طور مساوی بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان تقسیم شده است، و اگر حزب بایدن در انتخابات هفته آینده به دستاوردهای غیرمنتظره‌ای دست یابد، حزب جمهوری‌خواه و دموکرات‌های میانه‌رو قادر خواهند بود تا در آینده مانع آن شوند.

پیشنهاد بایدن به اقداماتی شباهت دارد که سیاستمداران در سرتاسر اروپا، و در برخی از کشورهای دیگر مانند هند، بر شرکت هایی که سود بی سابقه ای از سوخت های فسیلی و تولید برق دارند، تحمیل می کنند. عمدتا، این دولت‌ها از پول نقدی که از مالیات‌های بادآورده به دست می‌آیند برای کمک به پرداخت یارانه قبوض فزاینده انرژی برای خانوارها استفاده می‌کنند.

پایان پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما