تلاش ترکیه برای احیای توافق صادرات غلات دریای سیاه

اقتصاد100- ترکیه پس از خروج مسکو از توافق ژوئیه مبنی بر مجوز صادرات محموله های محصولات اوکراینی که برای کاهش بحران جهانی گرسنگی حیاتی است، با روسیه گفتگو می کند.

تلاش ترکیه برای احیای توافق صادرات غلات دریای سیاه

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از رویترز، روسیه روز شنبه اعلام کرد که این توافقنامه را تعلیق می کند و حملات به ناوگان دریایی خود را مقصر می داند و روز یکشنبه بدون مدرک اعلام کرد که حملات پهپادی از منطقه اودسا، مرکز برنامه صادرات غلات، انجام شده است.

ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، خلوصی آکار، وزیر دفاع در حال گفتگو با همتایان خود است و به آنها یادآوری می‌کند که ابتکار صادرات، که میلیون‌ها تن مواد غذایی از اوت به بعد ارسال شده است، «به نفع کل بشریت است و بحران‌ها می‌توانند از طریق حسن نیت و گفتگو حل شوند.»

اگر این کریدور بسته بماند، می‌تواند دوباره شوک‌هایی را در بازارهای جهانی محصولات کشاورزی ایجاد و گرسنگی را تشدید کند و بر تورم مواد غذایی بیفزاید. اوکراین یکی از بزرگترین تامین کنندگان گندم، ذرت و روغن نباتی در جهان است و بخش عمده ای از صادرات آن از طریق دریا انجام می شود. حتی قبل از اقدام اخیر روسیه، بسیاری از کشورهای واردکننده مواد غذایی به دلیل افزایش شدید نرخ دلار و کاهش بودجه، برای پرداخت هزینه خرید خود با مشکل مواجه بودند.

جوزف گلوبر، اقتصاددان ارشد سابق در وزارت کشاورزی ایالات متحده که اکنون به عنوان کارشناس ارشد در موسسه تحقیقات سیاست غذایی بین‌المللی در واشنگتن خدمت می‌کند، گفت: «این ابتکار، غلات و دانه‌های روغنی مورد نیاز را برای جهانی گرسنه فراهم کرد.»

اعلام روسیه مبنی بر تعلیق این قرارداد برای مدت نامعلوم، انتقادات گسترده ای را برانگیخت. جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده گفت که این اقدام گرسنگی را افزایش می دهد و این اقدام را ظالمانه توصیف کرد.

پایان پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما