انتصاب سیاستمداری متفاوت بعنوان وزیر اقتصاد ایتالیا

اقتصاد100- انتصاب وزیر جدید اقتصاد و دارایی توسط نخست‌وزیر ایتالیا جورجیا ملونی نشان دهنده نوع متفاوتی از وزیر اقتصاد نسبت به آنچه ایتالیایی ها به آن عادت کرده اند است، در حالی که او یکی از محوری ترین نقش ها را در سیاست منطقه یورو ایفا می کند.

انتصاب سیاستمداری متفاوت بعنوان وزیر اقتصاد ایتالیا

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از بلومبرگ، جیانکارلو جورجتی، کهنه‌کار سیاسی 55 ساله و نایب رئیس حزب راست‌گرای لیگ، در دولت پیشین ایتالیا یعنی نخست‌وزیر ماریو دراگی نیز خدمت کرده بود. اما او در تضاد با صاحبان قبلی این سمت است زیرا نه یک دانشگاهی سابق و نه محصول نخبگان تکنوکرات ایتالیا است.

این تفاوت در شجره نامه و پیشینه سیاسی جورجتی ممکن است به ایجاد تعادل در ائتلاف حکومتی کمک کند، یک ائتلاف سه جانبه متشکل از «برادران ایتالیا» (حزب خانم ملونی)، لیگ (حزب آقای جورجتی)، و «فورتزا ایتالیا» (حزب نخست وزیر سابق سیلویو برلوسکونی). در همین حال نقش سابق او در کابینه دراگی ممکن است به بازارهای مالی اطمینان خاطر بدهد.

جورجتی که پس از هفته ها چانه زنی سیاسی به عنوان نامزد ائتلاف ظاهر شد، باید سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو را از در میان بحران انرژی که تهدیدی برای ایجاد رکود است هدایت کند. او یک کوه بدهی در حدود 150 درصد تولید را مدیریت خواهد کرد که به دردسری همیشگی برای بانک مرکزی اروپا و همتایانش در پایتخت های منطقه تبدیل شده است.

مارکو پروتوپاپا، تحلیلگر اوراق بهادار در بانک جی پی مورگان روز پنجشنبه در یادداشتی گفت: «برای یک سیاستمدار، هرچند معتدل و خوش‌نیت، ممکن است تحمل و مقاومت در برابر فشارهای سیاسی دشوارتر باشد.»

در دهه 1990، جورجتی عضوی از جنبش جوانان راست افراطی «فرونته دلا جیوونتو» بود که با «جنبش اجتماعی» ایتالیا ارتباط داشت، که همان سازمان سیاسی است که ملونی در همان دهه به آن ملحق شده بود.

وزیر دارایی جدید در دهکده ای کوچک در شمال ایتالیا در نزدیکی دریاچه وارسه، نه چندان دور از مرز سوئیس، بزرگ شد. پدرش ماهیگیر بود و مادرش در یک کارخانه نساجی کار می کرد.

پایان پیام

پایان پیام



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما