گزارش بانک مرکزی ایتالیا از تاثیر اقلیم بر صنایع این کشور

اقتصاد100- طبق تحقیق بانک مرکزی ایتالیا، صنایع این کشور در دهه‌های آینده به خاطر تغییرات اقلیمی متحمل خسارات قابل توجهی خواهند شد.

گزارش بانک مرکزی ایتالیا از تاثیر اقلیم بر صنایع این کشور

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100 به نقل از رویترز، بانک مرکزی ایتالیا نتایج یک پروژه تحقیقاتی خود را روز چهارشنبه بر این اساس منتشر کرد که افزایش دما و تغییرات اقلیمی در این کشور موجب کاهش رشد اقتصاد در دهه‌های آینده خواهد شد.

طبق این تحقیق گفته شده است که بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری بیشترین خسارت را متحمل شده‌اند. بر اساس نتایج این مطالعه احتمال کاهش مشاغل در این بخش‌ها و دیگر صنایع وجود دارد.

محققان این مطالعه به تاثیر افزایش دمای هوا بر آلودگی و وضعیت معیشت مردم به خصوص افراد نوجوان و دانش‌آموزان اشاره کرده و اعتقاد دارند گرم شدن هوا حتی بر روی تحصیل و آموزش نیز تاثیر منفی دارد.

ایتالیا در حال حاضر اثرات تغییر آب و هوا را احساس می کند و در ماه جولای، دولت در مناطق اطراف رودخانه پو در شمال وضعیت اضطراری اعلام کرد.

دره پو تقریباً یک سوم از تولیدات کشاورزی کشور ایتالیا را تشکیل می‌دهد که در حال حاضر بدترین خشکسالی خود در ۷۰ سال گذشته را تجربه می‌کند.

این گزارش افزود: تولید ناخالص داخلی به ازای هر نفر ممکن است تا سال ۲۱۰۰ بین ۲.۸ تا ۹.۵ درصد در مقایسه با برآوردهای پایه کاهش یابد.

انتهای پیام



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما