اعلام سیاست‌های سختگیرانه‌تر بانک مرکزی اندونزی

اقتصاد 100؛ بانک مرکزی اندونزی اعلام کرد که سیاست های پولی خود را سخت‌تر خواهد کرد و به دنبال کنترل روپیه در برابر دلار است، در حالی که انتظار می رود دلار در ماه های آینده قوی باقی بماند.

اعلام سیاست‌های سختگیرانه‌تر بانک مرکزی اندونزی

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100 به نقل از بلومبرگ، پری وارجیو، رئیس بانک مرکزی اندونزی پس از تصمیم گیری در مورد نرخ‌های سیاست پولی در روز پنجشنبه گفت: «کاری که ما به انجام آن ادامه خواهیم داد کنترل نرخ ارز است. ما نمی‌خواهیم تقویت دلار باعث شود که روپیه در بحبوحه قیمت‌های بالای جهانی انرژی و مواد غذایی تضعیف شود و باعث افزایش قیمت‌های داخلی شود که به عنوان تورم وارداتی شناخته می‌شود.»

اظهارات او در روز پنج‌شنبه، در مقایسه با جلسات قبلی که در آن سیاست‌گذاران ترجیح می‌دادند بگویند که «نوسان‌ها را کاهش می‌دهند» و «تدابیر برای تثبیت روپیه را تقویت می‌کنند» (به‌ویژه با مداخله در بازارها)، متفاوت و سختگیرانه بود.

بانک مرکزی اندونزی روز پنجشنبه دومین افزایش نیم واحدی متوالی نرخ بهره را انجام داد و گفت که هدف آن جلوگیری از فشارهای قیمتی و ارزی است.

در همین حال، رئیس بانک مرکزی گفت که مدتی طول می کشد تا مداخلات بانک اندونزی به نتیجه برسد. این برنامه که شامل فروش اوراق بهادار دولتی با کوتاه‌مدت و اجازه افزایش سوددهی است، تاکنون نتوانسته است جریان های ورودی قابل توجهی را برای تقویت روپیه جذب کند.

وارجییو گفت: «در بحبوحه شرایط کنونی جهانی، ما باید صبور باشیم تا تاثیرات را ببینیم. او انتظار دارد زمانی که نرخ بهره فدرال رزرو به اوج خود برسد (احتمالا در اوایل سال 2023)، جریان سرمایه به اندونزی بازگردد.

پایان پیام



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما