ابتکارت جدید تجارت الکترونیک در شرکت پست کوبا

اقتصاد100، مدیر بازاریابی و تجارت شرکت پست کوبا در مصاحبه اخیر در تلویزیون ملی اعلام کرد که بر اساس فراهم شدن دو زیر ساخت اساسی یعنی تدارکات و نیز فناوری، این شرکت قرار است طی روزهای آتی، ابتکارات و خدمات جدیدی را به مشتریان خود در حوزه تجارت الکترونیک ارائه نماید.

ابتکارت جدید تجارت الکترونیک در شرکت پست کوبا

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100 به نقل از معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، لیبر لابرادا تصریح کرد که سرمایه گذاری‌های جدیدی در بخش تجهیزات از جمله کارت های الکترونیکی انجام پذیرفته و همچنین 85 درصد اداره‌های پست این کشور به تجهیزات کامپیوتری مجهز شده اند و امکان ارتقای آن نیز وجود دارد.

آقای لیبر لابرادا سوارز (Liber Labrada Suarez) مدیر بازاریابی و تجارت شرکت پست کوبا موسوم به CORREOS DE CUBA در یک مصاحبه تلوزیونی و در برنامه مِسا رِدوندا (Mesa Redonda) یا «میزگرد» اعلام کرد که در راستای بهبود و گسترش تجارت الکترونیک در پست مرکزی این کشور و با توجه به وجود نظام های پولی بین المللی، این شرکت قرار است طی روزهای آتی ابتکارات و خدمات جدیدی را به مشتریان خود ارائه دهد.

وی افزود: «به منظور ارائه خدمات جدید در اداره پست کوبا لازم است دو زیرساخت اساسی فراهم شود که ستون اول آن تدارکات است. در این راستا سرمایه گذاری‌های جدیدی در بخش تجهیزات انجام پذیرفته است، از جمله تهیه کارت های الکترونیک. در ستون دوم، فناوری‌ها قرار دارد که در حال حاضر، 85 درصد اداره‌های پست کوبا مجهز به کامپیوتر هستند که مجموعا 734 باجه هستند.» وی اشاره کرد که قرار است تا سال 2023 این مقدار به 95 درصد افزایش یابد.

وی ادامه داد: «حتی امکان رسیدن به 100 درصد نیز وجود دارد. این بستگی به شرایط موجود دارد. البته مناطقی هستند که امکان رسیدن این نوع فناوری به آنجا وجود ندارد اگرچه اتصال و ارتباطات همراه با سیم در این مناطق عملیاتی شده است. هر زمانی که اِتِسکا (Etesca) (شرکت ارتباطات از راه دور کوبا) در این مورد پیشرفت کند ما تمامی ادارات پست را به فناوری‌های جدید تجهیز خواهیم کرد.»

پست کوبا در زمان پاندمی‌کرونا تجربه فعالیت در بخش تجارت الکترونیک و مشارکت در زمینه توزیع کالاها و حتی ایجاد فروشگاه مجازی مختص به خود را در پلتفرمی تحت عنوان سوپرفَسیل (Superfacil) بدست آورد. بر اساس این تجربه‌ها شرکت پست کوبا، تجارت الکترونیک فرامرزی خود را در سه بخش جداگانه انجام و به مردم خدمات رسانی خواهد کرد. 

وی اضافه کرد که انتظار می رود این گونه خریدها طی 15 تا 30 روز به کوبا برسد. اما این خدمات، چه شاکله جدیدی دارند؟ وی در این باره توضیح داد که در ابتدا، مشخصات متقاضی و  کشور محل تولید کالا در سامانه و پلتفرم مربوطه درج می‌گردد. « زمانی که کالا از خارج و در پلتفرم شرکت های ذیربط  خریداری می‌شود، بسته درخواستی در شبکه پستی و بر اساس دستوری که در همان روز در ارتباط با ارسال بسته صادر می‌شود، دریافت و توزیع می‌گردد؛ چنانچه این کالاها در انبارهای موقت مخصوص نگاهداری کالا در کوبا وجود داشته باشد می‌توان آنها را ظرف مدت 7 روز بدست مشتری رساند. لذا وقتی مشتری خرید را انجام می دهد و سفارش داده می‌شود، آنگاه دریافت بسته پستی به سرعت انجام خواهد پذیرفت. این خدمت طی یک زمان کوتاه محقق خواهد شد زیرا امکانات زیربنایی لازم در کشور برای تامین این گونه کالاها فراهم شده است.»

وی اشاره کرد که کالاهای مد نظر شامل مواد شوینده، غذا، دارو، لوازم مدرسه و مواد با تاریخ انقضای بالا هستند. کالاهای ارسالی از طریق کشتی جایگزین کالاهای خارج شده از انبارها می‌گردند.

در این راستا پست کوبا از سال 2011 و با انجام مذاکرات دو جانبه موفق گردید توافقاتی را برای انتقال پول از طریق پست از خارج به داخل با کشورهای اسپانیا، شیلی، اروگوئه، جمهوری دومینیکن، کلمبیا، پرو و پاناما به انجام رسانده و نهائی سازد لذا خدمات رسانی در این بخش با کشورهای یادشده از همان سال 2011 میلادی به این سو آغاز گردیده است.

پست کوبا در نظر دارد با توجه به تسهیلات ارائه شده در چارچوب «اتحادیه بین المللی پست» که خود نیز عضو آن است تسهیلات مشابهی را با توجه به نظام های پولی بین المللی با سایر کشورها برقرار سازد.

در ارتباط با حواله‌های استاندارد برای پرداخت نقدی نیز نرخ تبدیل استاندارد همان نرخی است که در کشور توسط بانک مرکزی کوبا برای ارزهای خارجی اعمال می‌گردد که در حال حاضر برای 1 دلار برابر با 120 پزو است. البته مشتری می‌تواند درخواست اعتبارسنجی برابری واحد پول را در حساب های ملی و با درخواست ذینفع ارائه نماید. این خدمات از روز جمعه 14 اکتبر 2022 ( برابر با 22 مهر ماه) در کوبا ارائه و وارد مرحله اجرا گردید.

پایان پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما