پیش‌بینی افزایش تورم در اروگوئه تا پایان سال جاری

اقتصاد100-روزنامه ال اوبزروادور اروگوئه به نقل از یک گزارش اخیر از کمیته سیاست های مالی کشور پیش بینی کرد که نرخ تورم در کوتاه مدت تا پایان سال جاری بر روی 9.5 درصد قرار گیرد.

پیش‌بینی افزایش تورم در اروگوئه تا پایان سال جاری

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100، این افزایش تورم ناشی از عوامل داخلی از جمله نوسانات نرخ دلار و عوامل خارجی از جمله جنگ در اوکراین خواهد بود. بررسی آمارها نشان می دهد که نرخ تورم در اروگوئه طی دو سال گذشته به بالاترین سطح خود صعود کرده است.

پیش بینی می‌شد که تورم در ماه سپتامبر 0.5 درصد باشد اما بر اساس داده های موسسه ملی آمار اروگوئه بیش از سه‌دهم افزایش یافت و بر روی 0.84 درصد قرار گرفت.

بانک مرکزی اروگوئه نرخ بهره معیار خود را به 10.75 درصد افزایش داد، و اشاره کرد که قصد دارد در دو نشست سیاست‌گذاری آخر خود در سال 2022 به افزایش هزینه های استقراض ادامه دهد.

آمریکای لاتین با پیامدهای تورمی ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین دست و پنجه نرم می کند که قیمت انرژی و مواد غذایی را افزایش داده است. اروگوئه پیش‌تر از جنگ تورم مزمن بالایی داشت. شاخص قیمت مصرف‌کننده در دو دهه گذشته به‌ دلیل اقتصاد دلارمحور، تنظیم حقوق‌ها و قراردادها، و برخی تصمیمات سیاسی به طور متوسط ​​سالانه 8.7 درصد بوده است.

تورم در ماه سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت، که عمدتا به دلیل افزایش هزینه های مراقبت بهداشتی و افزایش موقت قیمت محصولات تازه، میوه و لبنیات اتفاق افتاد.

انتظارات تورمی بالاتر رفته است زیرا سیاست پولی سختگیرانه نتوانست قیمت های مصرف کننده را کاهش دهد. تحلیلگرانی که در ماه گذشته توسط مقامات پولی مورد نظرسنجی قرار گرفتند، تورم 7 درصدی را در پایان افق سیاست 24 ماهه بانک مرکزی مشاهده کردند.

بانک مرکزی اروگوئه بار دیگر نگرانی خود درباره انتظارات نامطلوب تورمی تاکید کرد.

پایان پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما