کمبود سوخت و تشدید بحران کمبود برق در بنگلادش

اقتصاد 100- بی‌ثباتی در بازار جهانی انرژی و افزایش هزینه واردات به دلیل افزایش قیمت دلار، قطعی برق را در اواسط سال 2022 به بنگلادش بازگرداند. دولت امیدوار بود که وضعیت تا پایان سپتامبر بهبود یابد، اما در دومین هفته از ماه اکتبر شرایط رو به وخامت می‌رود.

 کمبود سوخت و تشدید بحران کمبود برق در بنگلادش

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100، مدت زمان قطعی برق در برخی مناطق بنگلادش مضاعف شده و رنج مردم را در گرمای شدید تشدید کرده است. پمپ های آب نیز بدون برق به خوبی کار نمی‌کنند و به مشکلات افزوده‌اند.

توزیع کنندگان برق می گویند که افزایش دما باعث افزایش تقاضا شده است و وضعیت را بدتر می کند، همزمان با اینکه تولید نمی تواند افزایش یابد.

بیشینه دمای هوا در روز یکشنبه 35.7 درجه سانتیگراد در چوآدانگا و راجشاهی گزارش شد. اداره هواشناسی بنگلادش اعلام کرد دمای هوا در داکا 35.5 درجه سانتیگراد بود و تا چند روز دیگر خبری از فروکش کردن گرما وجود نخواهد داشت.

در بحبوحه این گرما، تقاضا برای برق حدود 15000 مگاوات است، اما نیروگاه ها تنها بین 12000 تا 13500 مگاوات تولید می کنند که منجر به کمبود 1500 مگاوات تا 3000 مگاوات می شود.

مقامات اعلام کردند که اخیرا بیش از پیش به تولید لطمه وارد شده است زیرا مهندسان و تکنسین‌های نیروگاه‌ها پس از فاجعه شبکه سراسری هفته گذشته که باعث خاموشی حدود هشت ساعت در بیش از نیمی از کشور شده بود، با احتیاط به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

به عنوان مثال، یک مقام مسئول گفت که یک نیروگاه با ظرفیت 250 مگاوات معمولا 180 تا 190 مگاوات تولید می کند اما پس از قطعی شبکه، تولید آن به 120 تا 150 مگاوات کاهش یافته است.

در این وضعیت، بسیاری از مناطق در داکا بیشتر از برنامه اعلام شده توسط توزیع کنندگان، قطعی برق را تجربه می کنند.

طارق‌ الاسلام، یکی از ساکنان رامپورا، گفت که قطعی برق هر سه ساعت یک‌بار اتفاق می‌افتد (هر بار به مدت یک ساعت). وی افزود که این به معنای هشت مرتبه قطعی برق در روز است؛ گرما در هنگام قطعی برق غیر قابل تحمل است و آب نیز قطع می شود.

شهناز پروین یکی از اهالی عظیم‌پور گفت که کمتر از دو سال پیش یک یخچال خریده بود اما سیستم برق آن به دلیل قطعی برق خراب شده است.

مقامات به مجموعه ای از مسائل در پشت تشدید بحران برق اشاره کرده‌اند.

آنها اعلام کردند که بسیاری از واحدهای چندین نیروگاه به دلیل مشکلات فنی تعطیل شده و گازرسانی به نیروگاه ها کاهش یافته است. تعدادی از نیروگاه های خصوصی به این دلایل نمی توانند به تولید کامل دست یابند.

توزیع کنندگان گمان می‌کنند که تا قبل از کاهش تقاضا در زمستان، وضعیت بهبود نخواهد یافت.

بیکاش دسوان، یکی از مدیران شرکت توزیع برق داکا گفت: «استفاده از پنکه و کولر به دلیل گرما افزایش یافته و بار را تشدید کرده است.»

کوثر عامر علی، یکی دیگر از مدیران شرکت تامین برق داکا، گفت: «ما آنچه را که از اداره توسعه نیرو دریافت می کنیم، توزیع می کنیم. اما اکنون تقاضا بیشتر از عرضه است.»

اداره توسعه نیرو اعلام کرده است که برای تولید برق، گاز کافی در اختیار ندارد و به دلیل تولید اندک نمی‌توان عرضه را با تقاضا مطابقت داد.

پایان پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما