آسیب‌های تاخیر در لایروبی اروند برای مردم آبادان و خرمشهر

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از دولت جدید عراق انتظار می رود برای لایروبی اروندرود، توافق اجرایی سریعی با کشورمان انجام دهد و عدم اجرای این توافق یه زیان مردم آبادان و خرمشهر است.

آسیب‌های تاخیر در لایروبی اروند برای مردم آبادان و خرمشهر

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100، شبیب جویجری، با اشاره به سفر اخیر نخست وزیر عراق به تهران اظهار داشت:یکی از مشکلات ما با کشور عراق مشخص شدن خط مرزی آبی ما با این کشور است که طبق قرارداد "1975" باید هرچه سریعتر نهایی و امضا شود و پس از آن لایروبی اروند انجام شود.

وی افزود:تاخیر لایروبی اروند به زیان ما است و اگر این کار صورت نگیرد حمل و نقل آبی در این آب راه با توجه به کاهش عمق رود برای شناورهای تجاری بزرگ امکان پذیر نیست و رونق تجاری این منطقه نیز با مخاطره جدی مواجه شده است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون تاکید کرد: این کار مطالبه اصلی مردم منطقه است و برای توسعه کشتیرانی تجاری مردم انتظار دارند لایروبی با همکاری دو کشور دو سوی اروند هرچه سریعتر انجام شود،این آب راه بزرگ و بندرخرمشهر و آبادان از بنادر پر رونق و زیبای کشور ما بوده است اما پس از جنگ تحمیلی و به دلیل اینکه ما بنادر جاگزینی مثل ماهشهر،بندرعباس و بندر شهید رجایی را برای تجارت انتخاب کردیم آبادان و خرمشهر از رونق افتاد اما رونق  این بخش از خوزستان مبتنی بر تجارت دریایی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس  با بیان اینکه توسعه اشتغال و بهبود مسائل امنیتی و رفاهی خرمشهر و آبادان در گرو فعال شدن حمل و نقل دریایی اروند رود است گفت: اگر بتوانیم با دولت عراق برای لایروبی توافق برسیم می توانیم به پیشرفت منطقه امیدوار باشیم و باید توجه کنیم اجرای این تعهدات یک توافق دوجانبه و همزمان را می طلب و فکر می کنم با استقرار دولت جدید عراق بتوانیم به حل این مشکلات امیدوار باشیم.

انتهای پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما