تاثیر ادامه محدودیت‌های کرونایی بر اقتصاد ملتهب چین

اقتصاد100؛ داده‌های کلیدی اقتصادی چین در این هفته احتمالا بهبود جزئی را نشان خواهد داد زیرا سیاست‌های سختگیرانه کووید و رکود بازار ملک همچنان اعتماد مصرف‌کننده و کسب‌وکار را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

تاثیر ادامه محدودیت‌های کرونایی بر اقتصاد ملتهب چین

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100 به نقل از بلومبرگ، انتظار می رود ارقام رسمی در روز سه شنبه تصویر متفاوتی را برای اقتصاد در سه ماهه سوم نشان دهد. به گفته اقتصاددانان مورد نظرسنجی بلومبرگ، تولید ناخالص داخلی احتمالا 3.4 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

داده‌های سپتامبر مربوط به رشد خرده‌فروشی احتمالا کاهش 3.5 درصدی را نسبت به سال قبل نشان خواهد داد زیرا محدودیت‌های کووید بسیاری از مردم را در خانه نگه داشته است. با این حال احتمالا تولید صنعتی به ثبات رسیده است، زیرا هزینه‌های بیشتر در زیرساخت‌ها باعث افزایش تقاضا برای موادی مانند فولاد شد.

سرمایه گذاران به دقت مشاهده می کنند که چگونه به نگرانی های مربوط به رشد رسیدگی می شود، زیرا مقامات حزب کمونیست در چند روز آینده برای انتخاب رهبران جدید، در نشست کنگره ملی چین شرکت خواهند کرد. رئیس جمهور شی جین پینگ این مراسم را روز یکشنبه آغاز و تکرار کرد که توسعه اقتصادی «اولویت اصلی حزبش» است.

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که رشد چین در سال جاری به 3.3 درصد کاهش خواهد یافت که بسیار ضعیف‌تر از هدف رسمی حدود 5.5 درصدی است. این بزرگترین شکست از زمانی است که دولت شروع به تعیین اهداف تولید ناخالص داخلی در اوایل دهه 1990 کرده بود. پکن هدف امسال را کم اهمیت جلوه داده و در عوض متعهد شده است که به «بهترین نتیجه» ممکن دست یابد.

بازیابی قوی‌تر به این بستگی دارد که چین چقدر به زودی رویکرد عدم تحمل خود نسبت به کووید19 را کاهش دهد. مقام ارشد صندوق بین المللی پول در چین روز جمعه گفت که شرایط برای لغو قوانین کووید احتمالا حداقل در نیمه دوم سال آینده فراهم خواهد شد.

بانک خلق چین رویکردی سنجیده برای تسهیل سیاست پولی اتخاذ کرده است و نرخ های بهره اصلی خود را در سال جاری دو بار کاهش داده و بانک ها را به سمت پایین آوردن نرخ بهره وام برای تحریک استقراض هدایت می کند. انتظار می رود روز دوشنبه، مسئولان نرخ وام های سیاستی یک ساله موسوم به تسهیلات وام میان مدت را در 2.75 درصد حفظ کنند و نقدینگی را خنثی نگه دارند.

پایان پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما