بریتانیا در آستانه رکود اقتصادی،

خروج از اتحادیه کسب و کارهای بریتانیا را زمینگیر کرد

اقتصاد100- نتیجه یک نظرسنجی از مدیران بخش تدارکات در بیش از ۳۰۰ شرکت بزرگ بریتانیا نشان می‌دهد که از نظر آنها برگزیت مهمترین معضل کسب و کار در این کشور است.

خروج از اتحادیه کسب و کارهای بریتانیا را زمینگیر کرد

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از یورونیوز، در این پژوهش که از سوی موسسه تحقیقاتی «کولمن پارکس» انجام شد، از مدیران بخش تدارکات شرکت‌هایی با بیش از یک هزار کارمند و با درآمد بیش از ۶۰ میلیون دلار نظرخواهی شده است. از نظر آنها برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) معضلی مهم‌تر از تبعات جنگ اوکراین، همه‌گیری کرونا یا بحران افزایش قیمت انرژی برای کسب و کارها محسوب می‌شود. 

در میان مدیران تدارکات، از هر پنج شرکت چهار مورد بر این باور هستند که برگزیت طی ۱۲ ماه گذشته مهمترین عامل اخلال در زنجیره تامین بوده است. این در حالی است که ۸۳ درصد مدیران کسب و کارها معتقدند که بحران اخلال در زنجیره تامین هنوز به اوج خود نرسیده است. 

از سوی دیگر تقریبا یک سوم شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که به دلیل اختلال‌های به وجود آمده در زنجیره تامین با کاهش درآمد روبرو شده‌اند. 

نتیجه نظرسنجی انجام شده همچنین نشان می‌دهد که از نظر مدیران بخش تدارکات شرکت‌های بریتانیایی تهاجم نظامی روسیه و اوکراین و تبعات اقتصادی آن پس از برگزیت دومین عامل تاثیرگذار بر اخلال در زنجیره تامین بوده است. در حالی که ۸۰ درصد از مدیران تدارکات از برگزیت به عنوان عاملی تاثیرگذار یاد کرده‌اند ۷۶ درصد نیز به جنگ اوکراین اشاره کرده‌اند. 

بحران انرژی و همه‌گیری کرونا به ترتیب با ۷۱ و ۵۹ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. صاحبان اغلب کسب و کارهای بزرگ در بریتانیا پس از پایان دوره گذار برگزیت با تاخیر در زنجیره تامین مواد و کالاهای مورد نیاز و افزایش مقررات و بروکراسی در این زمینه روبرو بودند. این در حالی است که شرکت‌های کوچک‌تر نیز شرایط بهتری ندارند زیرا از نظر مالی حاشیه امن و منابع کمتری دارند. 

اقتصاد بریتانیا در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی ۰.۲ درصد کوچک شد و پیش‌بینی می‌شود که این روند تا اواسط سال ۲۰۲۳ ادامه داشته باشد. بریتانیا در صورت رشد منفی اقتصادی در سه‌ماهه چهارم سال جاری عملا وارد دوره رکود اقتصادی خواهد شد.

پایان پیام/

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما