رونمایی از قطب آینده بازار میوه در جهان
اقتصاد100- کاشت میوه در آنگولا رو به افزایش است و مقامات این کشور امیدوارند که بتوانند در آینده به صادرکننده عمده میوه در بازار جهانی تبدیل شوند. شماری از کارآفرینان آنگولایی نیز شروع به سرمایهگذاری در این حوزه کردهاند.

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از یورونیوز، آدریتو کوشتا سلطان پیتایا یا دراگون فروت، و یودو بورجش سلطان توتفرنگی آنگولا، هر دو بهخاطر علاقه به نوآوری و کمالطلبی، و نیز تسلط بر فوتوفن کشاورزی و توسعه کار جزو پیشتازان این حوزه در آنگولا به شمار میروند.
یودو بورجش که سلطان توتفرنگی آنگولا لقب گرفته است مزرعه بزرگی را در استان هویلا واقع در جنوب غربی آنگولا اداره میکند.
دمای این نقطه از آنگولا در تمام فصول برای کشاورزی عالی است و حتی در گرمترین روزهای تابستان از ۲۹ تا ۳۰ درجه بیشتر نمیشود. او نیروی کار بومیاش را به یاری کارشناسانی از آفریقای جنوبی آموزش داده است و در فصل برداشت هر هفته تقریبا ۲/۵ تا ۳ تُن توتفرنگی به بازارهای پایتخت میفروشد.
آدریتو کوشتا، سلطان پیتایای آنگولا ۱۲ سال پیش پیتایا یا همان دراگون فروت را از برزیل به آنگولا آورد و در کشور خودش شروع به کشت آن کرد. او که لقبش را مدیون یک برنامه رادیویی است میگوید: «من این میوه را پیشتر در کشور خودم ندیده بودم. شیوه کشت و برداشت و فروش آن را بعدها دیدم، و البته به فواید بسیار این میوه برای سلامتی پی بردم.»
کوشتا با توجه به اعتبارش میکوشد از کود شیمیایی استفاده نکند و میوههای سالمتری تولید کند. او دراینباره میگوید: «هر میوهای چه انبه، چه پیتایا چه آناناس اگر طعم خوبی داشته باشد به روش طبیعی تولید شده است.»
وندرلی ریبهریو، رئیس انجمن کشاورزی آنگولا معتقد است که کشورش قابلیت فراوانی دارد تا صادرکننده پیتایا و دیگر میوهها باشد.
او میگوید: «ما در میان نسل امروزمان افرادی داریم که تنها به تقاضای بازار بومی نظر ندارند. بنابراین امروز به بازار جهانی میوه چشم داریم و به دنبال آنایم که ببینیم بازار در این زمینه خواهان چه کیفیتی است.»
پایان پیام