اختصاصی اقتصاد 100

فروش هر دستگاه پژوپارس با 80 میلیون ضرر !

اقتصاد 100 - دبیر انجمن خودروسازان گفت: قیمت‌های دستوری از ابتدای سال بیش از 30 هزار میلیارد تومان به شرکت‌های تولید خودرو در ایران ضربه زده است.

فروش هر دستگاه پژوپارس با 80 میلیون ضرر !

احمد نعمت بخش در گفتگو با اقتصاد 100 با تاکید بر اینکه خودروسازان در ایران به دلیل سیاست‌های اشتباه دولت‌ها زیان‌ده شده‌اند، گفت: قیمت‌های حمیلی به گونه‌ای است که کلیت اقتصاد از بابت ان متضرر می‌شود . حتی بازار این قیمت‌ها را باور ندارد بابت همین می‌بینید که قیمت بازار فاصله‌ی عجیب و غریبی با قیمت کارخانه دارد .

او افزود: به عنوان مثال باید بگویم در شرایطی قیمت اعلامی خودرویی مثل پژوپارس 250 تا 260 میلیون تومان است که واحد تولیدکننده به ازای فروش هر دستگاه 70 تا 80 میلیون تومان ضرر می‌کند .

دبیر انجمن خودروسازان گفت: تما تلاش ما برای جا انداختن این وضوع تا نون به ثمر نرسیده و تاسفانه قیمت‌گذاری خورو ادامه دارد و در نتیجه زیان خودروسازان نیز همراه ان تداوم دارد .

لازم به توضیح است که پیش از این فرهاد به‌نیا، سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، اعلام کرد صنعت خودروسازی امروز 200 هزار میلیارد تومان زیان انباشته، 180 هزار میلیارد تومان بدهی بانکی، 50 هزار میلیارد تومان بدهی به قطعه سازان و 20 هزار میلیارد تومان خرید دین به قطعه سازان دارند.

صنعت خودرو در ایران در حالی زیان ده است که این صنعت یکی از سودده‌ترین و پوسازترین صنایع جهان محسوب می‌شود.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما