درگفتگو با اقتصاد 100 مطرح شد؛

مردم به خرید گوشت بز و قوچ روی آوردند/ توان خرید گوشت گوسفند کم شده است

اقتصاد 100- قیمت گوشت در بازار مصرف به‌رغم عرضه فراوان، کاهش محسوسی برای مصرف‌کنندگان به‌ویژه اقشار ضعیف نداشته و نتوانسته محرکی برای رشد تقاضا باشد و موجب حذف کامل مصرف گوشت از سبد خانوارهای دهک ضعیف و حذف تدریجی از سبد خانوارهای دهک متوسط شده است .

مردم به خرید گوشت بز و قوچ روی آوردند/ توان خرید گوشت گوسفند کم شده است

به گزارش خبرنگار گروه کسب و کار اقتصاد 100؛ بازار گوشت در ماه‌های گذشته با وجود ادعای دولت مبنی بر کاهش قیمت همچنان بدون تقاضا مانده و دلیل اصلی این رکود به عدم توان مالی مردم جهت خرید گوشت باز می گردد.

 به گفته مسئولین در یک‌سال اخیر تولید دام سبک و سنگین در کشور از میزان مصرف پیشی گرفته و دولت با توجه به حجم بالای تولید و نبود تقاضای متناسب با تولید در بازار مصرف در مقطعی از سال گذشته برای صادرات دام به تولیدکنندگان مجوز داد اما این موضوع نمی تواند دلیلی بر مناسب بودن قیمت گوشت در بازار باشد .

 به اساس این گزارش، قیمت گوشت در بازار مصرف به‌رغم عرضه فراوان، کاهش محسوسی برای مصرف‌کنندگان به‌ویژه اقشار ضعیف نداشته و نتوانسته محرکی برای رشد تقاضا باشد و موجب حذف کامل مصرف گوشت از سبد خانوارهای دهک ضعیف و حذف تدریجی از سبد خانوارهای دهک متوسط شده است .

قیمت گوشت قرمز در حالی در چند روز گذشته ثابت بوده که این سوال را مطرح می کند، با وجود آغاز صادرات دام سبک آیا قیمت گوشت قرمز افزایش می‌یابد؟ آیا مصرف سرانه مصرف گوشت باز به دلیل گرانی کاهش می یابد؟

 این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان و فعالان این عرصه ،سرانه گوشت در از ۶ کیلوگرم در سال به ۴ یا حتی ۳ کیلوگرم رسیده که کاهش سهم مصرف گوشت در سبد خانوارها بسیار نگران کننده است.

در همین رابطه منصور پوریان، رئیس شورای تامین دام کشور به اقتصاد 100 می‌گوید: عرضه گوشت به اندازه است اما قدرت مالی مردم اجازه خرید را از آن ها گرفته و به تدریج گوشت قرمز از سبد معیشت مردم د رحال حذف شدن است.

وی تصریح داشت: از این رو مردم برای خرید به سمت گوشت هایی می روند که خیلی تمایل به خوردن آن نداشتند اما امروز گرانی هر کیلو گوشت باعث شده که کمتر از گوشت گوسفندی و گوساله جهت تأمین خوراک روزانه استفاده کنند.

پوریان ادامه داد: مردم برای مصرف روزانه خود ناگزیر به سمت خرید گوشت هایی مانند گوشت بز، قوچ و...می روند که قبلاً تقاضای کمتری داشته است دلیل این کار هم ارزانی قیمت این گوشت هاست. 

  رئیس شورای تامین دام کشوردرپاسخ به این سوال که  برنامه دولت برای حمایت از بخش دام و کشتار دام چگونه بوده، گفت: با وجود صادرات، قیمت دام هیچ گونه جهشی نداشته است و این تا حدودی باید وضعیت دامداران را بهبود می بخشید اما از طرفی خرید تضمینی به دلیل اینکه انگیزه و مزیت تجاری اقتصادی برای دامدار ندارد ازسوی دامداران مورد استقبال واقع نشده و همچنان این تولید کنندگان زیان های زیادی را متحمل می شوند.

صادرات گوشت به رغم افزایش تولید آغاز شده و عمده صادرات این محصول به کشورهای عراق، عمان، امارات و کویت بوده است.

وی تصریح داشت: با این حال قیمت گوشت قرمز با وجود آغاز صادرات افزایش نداشته چراکه عرضه گوشت به بازارداخل  زیاد است و از همه مهمتر اینکه مصرف گوشت به شدت کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما