فعالیت بازاریابی استارت‌آپ‌های گردشگری متوقف شد

اقتصاد 100- فعالیت بازاریابی استارت‌آپ‌های حوزه گردشگری به دلیل محدودیت اینترنت متوقف شد. این خبر برای کشوری که جاذبه گردشگری بی‌شماری دارد، بد است. هر چند در این سال‌ها صنعت گردشگری ایران تحت تاثیر تحریم‌ها و برخی قوانین مورد بی‌مهری قرار گرفته اما اخیرا محدودیت‌های اینترنتی و فیلترینگ فضای مجازی نیز باعث شده اقتصاد گردشگری در آستانه جام جهانی تحت تاثیر قرار بگیرد.

فعالیت بازاریابی استارت‌آپ‌های گردشگری متوقف شد

به گزارش خبرنگار گروه کسب وکار اقتصاد 100؛ محمدرضا فرجی تهرانی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران در یادداشتی نوشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد گردشگری به‌عنوان یک صنعت رو به رشد موردتوجه کشورهای جهان قرار دارد و درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری تا 10 درصد از کل حجم تجارت جهانی را شامل و در سال‌های گذشته رشدی بالاتر از رشد تجارت جهانی را به خود اختصاص داده است.

در ایران اما علاوه بر محدودیت اینترنت، عدم تعادل و توازن در سیاست‌های ارزی و تجاری باعث شده فرصت‌های توسعه گردشگری در ایران محقق نشود.

گزارش‌ها نیز حاکی از این است اخیرا فیلترینگ و محدودیت اینترنت فعالیت بازاریابی استارت‌آپ‌های حوزه گردشگری را تحت تاثیر قرار داده است.

دنیای اقتصاد در گزارشی نوشته است: اکثر استارت‌آپ‌های فعال در حوزه گردشگری، از توقف فعالیت‌های بازاریابی خود که عمدتا به صورت دیجیتال انجام می‌شد خبر می‌دهند و نسبت به شرایط ماه‌های پیش‌رو هم بسیار نگرانند. تمام این‌ها در حالی رخ داده است که در سه سال اخیر صنعت گردشگری به دلیل محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا به‌شدت تحت فشار بوده و از اوایل امسال که موج ابتلا به این بیماری در حال فروکش بود، برای بازگشت به شرایط عادی تلاش می‌کرد.

حالا محدودیت‌های اینترنت باعث شده که سفرهایی که از مدت‌ها پیش رزرو شده لغو شوند. یکی از دلایل لغو سفرها این است که تعامل میان مشتریان و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مسافرتی، به دلیل فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی(اینستاگرام و واتس‌اپ) محدود شده و مشکلاتی که مکررا در ارتباط با دسترسی به اینترنت بین‌الملل و ارسال پیامک ایجاد شده‌اند، فرآیند صدور ویزا و بلیت و هماهنگی برنامه‌های سفر را نیز مختل کرده است. اظهارات مدیران شرکت‌های فعال این حوزه حاکی از آن است که به دلیل محدودیت‌های اینترنتی و شرایط اجتماعی این روزها، بسیاری از سفرهایی که حتی از مدت‌ها پیش رزرو شده بودند، لغو شده‌اند و فروش فعلی نیز افت قابل‌توجهی پیدا کرده است.

انتهای پیام/

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما