ادعای 60 درصدی در مورد کسب و کارهای دیجیتال
آمارهای عجیب مرکزی ملی فضای مجازی از مهاجرت کسب و کارها !
اقتصاد 100- بنا بر اظهارات اعضای شورای عالی فضای مجازی ۶۰ درصد از کسبوکارهایی که در پلتفرمهای خارجی حضور داشتند به پلتفرمهای داخلی مهاجرت کردند.
به گزارش گروه کسب و کار اقتصاد 100 به نقل از تجارت نیوز، اعضای شورای عالی فضای مجازی بر استفاده بیشتر از پلتفرمهای داخلی و تقویت ثبات شبکه بهخصوص سرعت و کیفیت اینترنت تأکید و با اشاره به افزایش قابل توجه حضور کسبوکارها در این پلتفرمها مقرر کردند وزارت ارتباطات برای بهبود وضعیت خدمات شبکه اقدام کند. آنها اعلام کردند حضور کسبوکارها در پلتفرمهای بومی با رشدی ده درصدی همراه بوده و حالا بیش از ۶۰ درصد آنها در این بسترها حضور دارند.
به نقل از دیجیاتو، آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی که عصر دیروز، سه شنبه ۱۷ آبانماه برگزار شد، به موضوع حضور کسبوکارهای ایرانی در پلتفرمهای بومی پرداخته شد. این جلسه با ریاست ابراهیم رئیسی برگزار شد و گزارشی از آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات در آن ارائه شد.
صیانت از حریم خصوصی و امنیت اطلاعات کاربران در پلتفرمهای ایرانی نیز از دستورات جلسه شورای عالی فضای مجازی بود که اعضا پس از بحث و بررسی درباره آن مقرر کردند قوه قضائیه بخشنامهای در این رابطه به دستگاههای مربوطه ابلاغ نماید. در این جلسه همچنین بر استفاده بیشتر از پلتفرمهای داخلی و تقویت ثبات شبکه بهخصوص سرعت و کیفیت اینترنت تأکید شده و نیز مقرر شد وزارت ارتباطات برای بهبود وضعیت خدمات شبکه اقدام کند.
60 درصد کسبوکارها به پلتفرم داخلی کوچ کردند؟
همچنین براساس گزارش ارائهشده از سوی مرکز ملی فضای مجازی در این جلسه، در حوزه اقتصاد دیجیتال، حضور کسبوکارها بر ۱۰ پلتفرم داخلی افزایش داشته و بیش از ۶۰ درصد از کسبوکارها در پلتفرمهای ایرانی حضور پیدا کردهاند. در همین گزارش تأکید شده میزان تحویل بستههای پستی نسبت به شهریورماه افزایش قابل توجهی داشته است که اعضای شورای عالی فضای مجازی این موضوع را نشان از رونق اقتصاد دیجیتال در حوزه کسبوکارهای خرد در فضای مجازی دانستهاند.
این صحبتها در حالی مطرح میشود که براساس گزارش نهادهای مختلف، طی روزهای اخیر ضرر و زیان هنگفتی به کسب و کارهای مجازی وارد شده و برخی از این گزارشها حکایت از ارقام چند ده هزار میلیارد تومان ضرر مالی دارند. ورود کسبوکارها به پلتفرم بومی نیز در حالی رشد پیدا کرده که عملاً پلتفرمهای بینالمللی دچار فیلترینگ شدهاند و براساس گفته بسیاری از فروشندگان اینستاگرامی، آنها نمیتوانند در بسترهای بومی درآمدی مشابه فعالیت خود در اینستاگرام داشته باشند.
انتهای پیام/
ارسال نظر