رونمایی تویوتا از نسل جدید باتری‌های خودرویی

اقتصاد 100 - خودروسازی تویوتا اعلام کرد که باتری‌های جامدی با کارایی بالا برای بهبود برد، عملکرد و کاهش هزینه‌های خودروهای برقی خود معرفی خواهد کرد. این باتری در برابر باتری لیتیومی چه معایب و مزایایی دارد؟ آیا تولید این نوع باتری‌ها باعث انقلاب در خودروهای برقی خواهد شد؟

رونمایی تویوتا از نسل جدید باتری‌های خودرویی

خودروسازی تویوتا اعلام کرد که نسل تازه‌ای از باتری‌های خودروهای برقی را معرفی خواهد کرد. این باتری‌ها کارایی بالایی دارند و از فناوری‌های ویژه‌ای برای افزایش عملکرد و کاهش هزینه‌های خودروهای برقی برخوردارند.

براساس این گزارش این خودروساز ژاپنی قصد دارد نسل بعدی باتری‌ها که به آن باتری های تماما جامد گفته می‌شود را از سال ۲۰۲۶ روانه بازار کند و به دنبال جلب نظر مشتریان با وسایل نقلیه‌ای است که محدوده رانندگی طولانی تر و زمان شارژ سریع‌تر را ارائه می‌دهند. با این فناوری انتظار می‌رود با یک بار شارژ، برد خودرو بیش از دو برابر افزایش پیدا کند.

همچنین تویوتا در حال توسعه روشی برای تولید انبوه باتری‌های جامد یا خشک است که قصد دارد در سال های ۲۰۲۷-۲۰۲۸ به بازارهای جهانی عرضه کند.

افزایش عمر باتری‌های جامد، مشکلی است که این فناوری را از دستیابی به قابلیت تجاری باز می‌دارد، اما تویوتا می‌گوید که بر این چالش غلبه کرده است.

ابلیت نسل جدید باتری‌های تویوتا

 نسل جدید این باتری‌های جامد خودرو را می‌توان در کمتر از ۱۰ دقیقه شارژ کرد. باتری خشک تویوتا می‌تواند یک وسیله نقلیه را در برد ۱۲۰۰ کیلومتر، ۲.۴ برابر بیشتر از باتری‌های لیتیوم یون معمولی هدایت کند.

الکترودهای یک باتری جامد به طور مکرر در چرخه های شارژ منبسط و منقبض می شوند. این باعث می شود که الکترودها در نهایت از مواد جامد الکترولیت جدا شوند و باتری را به خطر بیندازند. باتری‌های حالت جامد موجود در بهترین حالت فقط صدها بار می‌توانند شارژ شوند بسیار کمتر از هزاران شارژ مورد نیاز برای یک باتری آماده بازار هستند.

برنامه‌ها در نهایت به توسعه یک باتری حالت جامد با قابلیت برد تقریباً ۱۵۰۰ کیلومتری با شارژ کمتر از ۱۰ دقیقه نیاز دارند. با فناوری فعلی باتری، خودروهای برقی در هر بار شارژ مسافت کمتری را نسبت به خودروهای بنزینی و هیبریدی طی می‌کنند.

به گزارش  رویترز ، گروه خودروسازی تویوتا در ادامه اعلام کرد که یک خودروی برقی با باتری لیتیوم یونی کارآمدتر نیز تولید خواهد کرد که بردی معادل 1000 کیلومتر خواهد داشت. در مقایسه، نسخه دوربرد تسلا (TSLA.O) مدل Y، پرفروش‌ترین خودروی برقی جهان، می‌تواند بر اساس استانداردهای آزمایشی آمریکا حدود 530 کیلومتر رانندگی کند.

تویوتا جزئیاتی درباره هزینه‌های مورد انتظار یا محل تولید خودروی برقی دوربرد جدید خود ارائه نکرد، همچنین نگفته که نسل بعدی باتری‌های جامد را کجا خواهد ساخت یا سرمایه‌گذاری مورد نیاز این پروژه هنوز را اعلام نکرده است.

میزان فروش خودروهای برقی تویوتا

تاکرو کاتو، رئیس کارخانه خودروهای برقی تویوتا می‌گوید: «آنچه ما می‌خواهیم به آن برسیم، تغییر آینده با BEV (وسایل نقلیه برقی که صرفاً با باتری‌ کار می‌کند) است. ما نسل بعدی خودرو برقی باتری‌دار را در سطح جهانی و به عنوان یک خط تولید کامل در بازار از سال 2026 عرضه خواهیم کرد.»

منبع: تجارت نیوز

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما