لبنیات گران ایرانی به کام مشتریان خارجی / مجلسی ها راهکاری برای تنظیم بازار ندارند

اقتصاد 100 - در حالی که آمارهای صادراتی نشان رشد چشم گیر محصولات لبنی ایران دارد بازار داخلی با افزایش قیمت ها دچار چالش است ولی آیا راه چاره ممنوعیت صادرات است و یا باید به شکل دیگری بازار را مدیریت کرد، اعضای کمیسیون کشاورزی ضمن مخالفت با ممنوعیت، از صادرات منطقی صحبت می کنند ولی هنوز راهکار قطعی ندارند.

لبنیات گران ایرانی به کام مشتریان خارجی /  مجلسی ها راهکاری برای تنظیم بازار ندارند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه صادرات محصولات لبنی نباید بی‌رویه باشد و باید منطقی باشد گفت: ما مخالف صادرات نیستیم به شرطی که نیاز داخل برطرف شود تا مردم با گرانی و کسری کالا مواجه نشوند.

پرویز اوسطی ضمن اشاره به صادرات محصولات کشاورزی از جمله لبنیات و بالابودن قیمت آن در بازارهای داخلی بیان داشت: دستگاه وظیفه‌مند در این باره سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده است. این سازمان باید هزینه‌های تولید را بر اساس کارشناسی دقیق به اضافه سود متعارف برای تولید‌کننده محاسبه کند تا بتوانیم تولید را حفظ کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: تولید هر کالایی از جمله لبنیات هزینه‌بر است و سازمان حمایت باید هزینه و سود متعارف را برای تولیدکننده لحاظ کند. وزارت جهاد کشاورزی نیز با حمایت از تولید باید از گرانی محصول جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه تولید برای کشور باید حفظ شود گفت: سرانه مصرف برای نیاز کشور در مصارف عادی، زنجیره و صنایع مشخص است و اگر مازادی باشد باید برای صادرات برنامه‌ریزی داشته باشیم.

اوسطی با بیان اینکه صادرات محصولات لبنی نباید بی‌رویه باشد و باید منطقی باشد اظهار داشت: فرماندهی در حوزه وزارت کشاورزی است و می‌تواند در زمینه صادرات تنظیم‌گری انجام دهد. ما مخالف صادرات نیستیم به شرطی که نیاز داخل برطرف شود تا مردم با گرانی و کسری کالا مواجه نشوند.

نباید صادرات محدود شود

عضو هیئت رئیسه  کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی نیز با بیان اینکه به بهانه افزایش قیمت نباید از صادرات محصولات لبنی جلوگیری شود گفت: با تعرفه می‌توان ضررهای صادرات محصولات لبنی را کنترل کنیم. با این راهکار هم صادرات انجام می‌شود و هم مبلغی به دست مصرف‌کننده می‌رسد تا بتواند مابه التفاوت قیمت را جبران کند.

جلال محمودزاده ضمن اشاره به صادرات محصولات کشاورزی از جمله لبنیات و بالابودن قیمت آن در بازارهای داخلی بیان داشت: در هیج کجای دنیا از صادرات محصولات کشاروزی به بهانه افزایش قیمت آن محصول در داخل جلوگیری نمی‌شود.

عضو هیئت رئیسه  کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: اگر از صادرات جلوگیری شود مشتری خارجی و بازار جهانی را از دست می‌دهیم و دیگران به سرعت جایگزین بازار کشورمان خواهند شد.

وی ضمن اشاره به راهکاری برای داشتن همزمان صادرات محصولات لبنی و متوازن نگه داشتن قیمت آن در داخل اظهار کرد: باید به صادرات تعرفه اضافه کنیم یعنی موقعی که با صادرات لبنیات یا هر محصولی قیمت آن در داخل افزایش پیدا کرد به جای جلوگیری از صادرات، تعرفه یا پولی را به مصرف‌کننده پرداخت کنیم.

محمودزاده با بیان اینکه با تعرفه می‌توان ضررهای صادرات محصولات لبنی را کنترل کنیم افزود: با این راهکار هم صادرات انجام می‌شود و هم مبلغی به دست مصرف‌کننده می‌رسد تا بتواند مابه التفاوت قیمت را جبران کند و ارز نیز وارد کشور می‌شود.

این نماینده‌ مجلس گفت: در هیچ کجای دنیا جلوی صادرات را نمی‌گیرد و  بازار جهانی منتظر ما نمی‌شود که مقطعی محصولی را صادر و مقطعی قطع کنیم، بلکه از کشورهایی خرید خواهند کرد که بازار دائمی داشته باشند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما