تخم مرغ دوباره سربالایی می رود؟

کاقتصاد 100 - کاهش قیمت تخم مرغ آیا ادامه پیدا می کند؟، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پاسخ به این سئوال معتقد است که قیمت تخم مرغ با دلار بازهم افزایش می یابد.

تخم مرغ دوباره سربالایی می رود؟

علی اکبر علیزاده عضو  کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ضمن ابراز نگرانی گفت: اینکه امروز شاهد تثبیت قیمت تخم‌مرغ هستیم مسکن و آرامبخش کوتاه مدت است که بعد از جابجایی نرخ دلار مجددا بالا خواهد رفت.

وی با اشاره به کاهش قیمت تخم‌مرغ زیر قیمت مصوب بیان کرد: مرغ و تخم مرغ یک هزینه قطعی برای مرغدار در بردارد و اشکال بزرگ در نوسان قیمت مرغ و تخم مرغ این است که دولت برخی کالاها مثل فولاد، آلومینیوم، و ... را با دلار و برخی را با ریال حساب می‌کند.

علیزاده افزود: اکنون برخی نهاده‌های دامی وارداتی است و با قیمت دلار محاسبه می‌شود، این درحالی است که فاصله دلار و ریال دائما در حال نوسان است. علیزاده ادامه داد: گوشت، تخم‌مرغ و مرغ از اقلام ضروری مردم است. وقتی قیمت دلار در نوسان است تولید برای مرغدار به صرفه نیست. در این شرایط یا به دلالی روی می‌آورد یا عصیان می‌کند و اینگونه ما شاهد نوسان قیمت مرغ و تخم مرغ می‌شویم.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تاکید کرد: اینکه امروز شاهد تثبیت قیمت تخم‌مرغ هستیم مسکن و آرامبخش کوتاه مدت است که بعد از جابجایی نرخ دلار مجددا بالا خواهد رفت.

وی با بیان اینکه دولت باید تصمیم انقلابی بگیرد که نرخ رایج کشورمان دلار باشد یا ریال، گفت: این دوگانگی نمی‌تواند دوام بیاورد و ریسمان در جایی پاره خواهد شد. وقتی دلار را آزاد می‌کند برخی دلالان در فضای مجازی قیمت‌گذاری می‌کنند و اصلا تابع قیمت بازار نیستند در حالیکه دولت به مرغدار فشار می‌آورد که باید تابع قیمت مصوب باشد و این دوگانگی نوسان را بیشتر می‌کند.

متن کامل را اینجا بخوانید.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما