شیرخشک گران یا کمیاب می شود؟/ترخیص قطره چکانی مواد اولیه از گمرک

اقتصاد 100- استامینوفن کودکان در داروخانه‌ها کمیاب شد؛ اما رئیس انجمن تولیدکنندگان شیر خشک نوزاد علی رغم چالش‌های موجود در حوزه تولید می‌گوید: کمبود شیرخشک نداریم.

شیرخشک گران یا کمیاب می شود؟/ترخیص قطره چکانی مواد اولیه از گمرک

به گزارش خبرنگار سرویس کسب و کار سایت اقتصاد 100، هر چند برخی داروهای کودکان در داروخانه‌ها کمیاب شده است؛ اما رئیس انجمن تولیدکنندگان شیر خشک نوزاد می‌گوید خوشبختانه هنوز در حوزه شیرخشک به کمبود برنخورده‌ایم.

هانی تحویل زاده به اقتصاد 100 گفت: هزینه ترخیص مواد اولیه نسبت به گذشته حدود ۷ برابر بیشتر شده است و این مساله ۵۰ درصد در قیمت تمام شده محصول تاثیر گذاشته و تولیدکنندگان را زیان‌ده می‌کند. گمرک یکی از شرکت‌های عضو انجمن را مشمول ماده ۷ کرده است به این معنا که دیگر شرکت نمی‌تواند با ضمانت کالا‌ها را ترخیص کند یا اجازه ترخیص مواد اولیه را به آن‌ها نمی‌دهد. از این‌رو لازم است که مجلس هر چه زودتر در زمینه حقوق گمرکی تعیین تکلیف کند.

او توضیح داد: مقرر شد که مبنای مالیات بر ارزش افزوده نیمایی شود، اما از سوی دیگر این مالیات از ۹ درصد به یک درصد تغییر کند و این گونه رقم مالیات بر ارزش افزوده همان رقم سال گذشته می‌شد و هزینه جدیدی به تولیدکنندگان تحمیل نمی‌شد. همچنین حقوق گمرکی از چهار درصد به یک درصد برسد که هنوز تصویب این مهم از سوی مجلس انجام نشده و تولیدکنندگان ۹ ماه است که منتظر تصویب این قانون هستند.

تحویل زاده با اشاره به مشکلات حوزه تولید گفت: ترخیص مواد اولیه از گمرک با چالش رو به رو شده است و چنانچه تحویل مواد اولیه از گمرک قطره چکانی ادامه داشته باشد، احتمال افزایش قیمت یا کمبود کالا در بازار و داروخانه‌ها وجود دارد.

انتهای پیام/

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما