اقتصاد 100 گزارش می دهد؛

داروی کودکان سهمیه‌بندی شد/ مسئولین همچنان غافلگیر می شوند

اقتصاد 100- داروی کودکان سهمیه‌بندی شد. رئیس کانون داروخانه‌های کشور با تائید این خبر گفت: به دلیل شیوع آنفولانزا تقاضا برای خرید انواع دارو زیاد شده است. این در حالی است که مدیران کشور شیوع آنفولانزا را پیش‌بینی نکرده بودند.

داروی کودکان سهمیه‌بندی شد/ مسئولین همچنان غافلگیر می شوند

به گزارش سرویس کسب و کار اقتصاد 100، دارو کودکان در کشور سهمیه‌بندی شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی داروها مانند استامینوفن در داروخانه‌های کشور کمیاب شده است.

در این رابطه سایت جماران هم از کمبود استامینوفن خبر داده است. این سایت درباره کمبود دارو نوشته است: «  برخی از مخاطبان از کمبود دارو‌ گلایه مندند، آن هم نه در ارتباط با داروهای بیماری های خاص، بلکه از عدم وجود کافی داروهای ساده مثل استامینوفن! یکی از مخاطبان به خبرنگار جماران گفت: «برای تهیه شربت استامینوفن کودکان به چندین داروخانه مراجعه کرده و به علت عدم موجودی شربت مجبور به استفاده از قطره ای که با سن کودک متناسب نیست شده است، و‌ تنها پاسخی که از پزشکان داروخانه ها دریافت کرده این بوده است که استامینوفن، پروفن و داروهایی از این قبیل توزیع نمی شود و موجودی داروخانه ها از خریدهای قبلی آنان است.‌»

چرا داروی کودکان کمیاب و سهمیه‌بندی شده است؟ هادی ابوی، رئیس کانون داروخانه‌های کشور به اقتصاد 100 گفت: با شروع فصل پاییز آنفولانزای جدید میان کودکان و بزرگسالان فراگیر شده است. امامسئولین پیش‌بینی ورود این آنفولانزا را در کشور نداشتند؛ به همین دلیل داروی کودکان سهمیه‌بندی شده است.

او توضیح داد: با شیوع این آنفولانزا در کشور وزارت بهداشت و درمان غافلگیر شده و البته توزیع دارو نیز ساماندهی ندارد. اکنون تقاضا برای خرید داروی استامینوفن زیاد است و پیش‌بینی می‌شود از هفته آینده روند تولید و توزیع این دارو اصلاح شود.

ابوی بیان کرد: روند توزیع دارو در کل کشور ایرادهایی دارد به همین دلیل کل کشور در زمینه استامینوفن با مشکل رو به رو هستند. 

انتهای پیام/

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما