راه‌اندازی نانوایی و آشپزخانه‌های صنفی در منطقه زلزله‌زده “خوی”

اقتصاد100- رئیس اتاق اصناف ایران گفت: اگر نگاهی به سبک مواجهه با آخرین واقعه ملی که زلزله در شهرستان خوی بوده است داشته باشیم، می‌بینیم که در همین مدت کوتاه چند نانوایی و چند آشپزخانه در منطقه زلزله‌زدگان ایجاد شده است و چه کمک‌های نقدی و غیر نقدی ارسال شده است. اینها کارهای خودجوشی است که اصناف بدون کوچکترین توقعی انجام می‌دهند و نشانه فرهنگ خانواده اصناف است.

راه‌اندازی نانوایی و آشپزخانه‌های صنفی در منطقه زلزله‌زده “خوی”

به گزارش خبرنگار گروه کسب وکار؛ آیین گرامیداشت دهه مبارک فجر و ولادت باسعادت حضرت علی(ع) با همکاری اتاق اصناف قزوین و سازمان بسیج اصناف استان و با حضور رئیس و هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور، هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز استان، فرماندار قزوین، شهردار قزوین، جمعی از مدیران استانی و خانواده اصناف قزوین، عصر روز ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ در سالن تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

رئیس اتاق اصناف ایران در این نشست با تبریک ایام رجبیه و دهه فجر گفت: همه ما مدیون خون شهدا هستیم. تکریم خانواده شهدا، جانبازان، اسراء و تمامی جامعه ایران، از وظایف همه ما است. هیچ وقت نباید خون‌های ریخته شده شهدا را از یاد برد، لذا از اتاق اصناف قزوین تقدیر‌ می‌شود که چنین آیین با شکوهی را برگزار کرده‌اند.

قاسم نوده فراهانی افزود: حضرت امام خمینی به اصناف، لقب بازوی ستبر انقلاب را دادند. چرا که قبل از انقلاب، حین به پیروزی رساندن انقلاب و در دوران ۸ سال دفاع مقدس اصناف نقش بی‌بدیلی داشتند. اصناف در دوران دفاع مقدس در دو جبهه جنگیدند. یعنی از یک سو به عنوان رزمنده در خط مقدم حضور یافته و به شهادت رسیدند و از سوی دیگر بر هیچ رزمنده‌ای پوشیده نیست که این دفاع مقدس را، اصناف پشتیبانی‌ می‌کردند.

رئیس اتاق اصناف ایران خاطر نشان کرد: این انقلاب درس‌هایی به جوانان می‌دهد. بازگویی خاطرات این انقلاب هرچه انجام شود، کم است. آن زمان هیچ کس باور نمی کرد که روزی بشود طاغوت را سرنگون کرد. اما چرا این اتفاق افتاد؟ اولا رهبری مقتدر و واحد داشت و دوم، انسجام و همراهی تمام مردم؛ یادمان نمی‌رود وقتی که روز راهپیمایی را اعلام‌ می‌کردند، زن، مرد و کوچک و بزرگ به خیابان آمده و راهپیمایی‌ می‌پیوستند. امروز چهل و چهارمین سالگرد انقلاب را جشن گرفته‌ایم. این جشن‌ها را اگر هر سال پر رنگتر از سال‌های گذشته برگزار نکنیم، کمرنگتر نخواهد بود.

نوده فراهانی ادامه داد: لازم است به کشورهای دیگر نگاهی کنیم. به عنوان مثال مردم مصر انقلاب کردند اما بعد از مدت کوتاهی آمریکایی‌ها مجددا بر آن چیره شدند. چراکه رهبری مثل رهبری ما چه در زمان حضرت امام و چه امروز مقام معظم رهبری نداشتند. از همه مهمتر انسجام، همراهی و همگامی مردم بود. روز ۲۲ بهمن که تا چند روز دیگر فرا‌ می‌رسد ببینید که این راهپیمایی چطور برگزار خواهد شد.

وی افزود: ما سه میلیون واحد صنفی، بالغ بر ۸ هزار اتحادیه و بیش از ۴۰۰ اتاق اصناف شهرستان داریم. یکی از اتاق‌های اصناف، اتاق اصناف قزوین است. در اینجا از همه برگزار کنندگان این همایش به ویژه اتاق اصناف قزوین تشکر می‌کنم. همچنین قدردان روسا و مدیران پیشین اتاق‌ها و اتحادیه‌ها نیز هستیم که در سال‌های گذشته زحمات بسیاری کشیدند. استان قزوین در زمان جنگ تحمیلی، مقابله با شیوع کرونا و … همواره نقشی پر رنگ داشته است و این گفته از دل آمار‌ها بر‌ می‌آید.

نوده فراهانی اظهار کرد: وقتی آخرین واقعه که وقوع زلزله در شهرستان خوی بوده است را بررسی می‌کنیم‌ می‌بینم که تنها با یک اطلاعیه، چند نانوایی در آنجا ایجاد شد است؛ چند آشپزخانه ایجاد شده است و مقدار قابل توجهی کمک های نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری و اهدا شده است. اینها کارهای خودجوشی است که اصناف بدون کوچکترین توقعی و با این که با بی‌مهری‌های زیادی روبرو هستند، انجام‌ می‌دهند. به اصناف بی‌مهری‌های زیادی شده است. مسئولان گمان نکنند که اصناف متوجه این بی‌مهری‌ها نیستند بلکه به موجب مهری که نسبت به کشور و رهبرشان دارند چشم‌پوشی‌ می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف ایران در پایان این همایش از جوانانی که وارد عرصه مدیریت اتحادیه‌ها و اتاق‌ها شده‌اند خواست تا نهایت استفاده را از تجربیات پیشکسوتان داشته باشند.

بر اساس این گزارش، در پایان این همایش، از خیرین شاخص اصناف و روسای فعال و پرتلاش اتحادیه‌های صنفی تقدیر به عمل آمد.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما