سخنگوی انجمن صنفی صنایع لبنی ایران پاسخ داد؛

تاثیر خبر شرکت میهن بر مصرف لبنیات/آیا مصرف لبنیات کاهش پیدا کرد؟

اقتصاد 100- اخیرا همکاری شبکه توزیع شرکت میهن در جابجایی نیروهای امنیتی خبرساز شد. هر چند بعد از مدتی این خبر تکذیب شد؛ اما انتشار این خبر مصرف لبنیات را در ایران کمتر کرد؟

 تاثیر خبر شرکت میهن بر مصرف لبنیات/آیا مصرف لبنیات کاهش پیدا کرد؟

به گزارش خبرنگار گروه کسب و کار اقتصاد 100، یکی از کاربران توییتر با انتشار توییتی مدعی شد که خودروهای یخچال‌دار بستنی میهن، در چند محله شهر تهران اقدام به جابه‌جایی نیروهای ضد شورش کرده‌اند. این توییت از همان ساعت تا این لحظه به قدری دست‌به‌دست شده که در نهایت منجر به آن شد که روابط عمومی این شرکت در بیانیه‌ای کوتاه این ادعا را رد کند.

این شرکت معتقد است که این خبر نوعی شیطنت جهت تخریب صنعت بوده است.  سخنگوی انجمن صنفی صنایع لبنی ایران به اقتصاد 100 می‌گوید: این خبر هیچ تاثیری در کاهش مصرف لبنیات مردم نداشته است. مصرف لبنیات تنها بعد از طرح هدفمندسازی یارانه‌ها شکل گرفت و مصرف لبنیات را به دلیل گرانی به شکل قابل توجهی کاهش داد.

محمدرضا بنی‌طبا توضیح می‌‎دهد: در این شرایط اعتراضی یک صنعت دلیلی ندارد خودروهای چند صد میلیاردی و یخچال‌دار خود را وارد این نوع درگیری‌‎ها کند. ارگان‌های دولتی و نظامی برای پوشش این اعتراض‌های اخیر آنقدر خودرو اعم از اتوبوس و کامیونت دارند که نیازی به خودروهای یخچال‌دار شرکت‌های لبنی و صنایع غذایی ندارند.

او بیان می‌کند: چنانچه هدف از این اخبار در فضای مجازی لطمه به صنعت لبنیات بوده باید اعلام کرد که براساس آخرین گزارش‌ها از صنایع لبنی کشور وضعیت فروش لبنیات عادی است. در واقع میزان فروش لبنیات تحت تاثیر این اخبار کاهش پیدا نکرده است.

بنی طبا می‌گوید: بعد از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها کاهش مجدد مصرف لبنیات را نداشتیم و قیمت شیرخام علی رغم تقاضای دامداران هنوز گران نشده است.

براساس این گزارش، گرانی‌های قیمت شیر خام پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها باعث شد، تقاضا به شکل چشمگیری کاهش پیدا کند. در مقابل اما شرکت‌های لبنی به دنبال کاهش مصرف داخل صادرات را افزایش دادند.

پیش‌تر اسماعیل خاتمی، عضو انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی به ایلنا گفته بود: آمار گمرک حاکی از این مهم است که میزان صادرات محصولات لبنی بر پایه شیر در یک سال اخیر رشد کرده است؛ در واقع کاهش مصرف‌ لبنیات در بازار داخلی، توسعه صادرات را به همراه آورده است.

انتهای پیام/

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما