قبل از خرید بخوانید / خودروهای پرتیراژ از این قیمتها گرانتر نمی شوند +جدول

در هفته پیش رو قیمت خودروهای داخلی بر خلاف روند صعودی هفته گذشته قرار است روز موج کاهشی قرار بگیرند، احتمال کاهش ده دصدی در قیمت انواع خودرو طی روزهای آتی وجود دارد.

قبل از خرید بخوانید / خودروهای پرتیراژ  از این قیمتها گرانتر نمی شوند +جدول

به گزارش اقتصاد 100، هرچه وارد بورس می شود از منطق آن پیروی می کند. این قاعده در مورد خودرو نیز ظاهرات در حال رخ دادن است، بعد از یک جهش بلند به گفته کارشناسان در هفته پیش رو قیمت های خودرو از قله هایی که زده تا 10 درصد عقب نشینی خواهد کرد.  انتظار می رود قیمت هایی که در جدول زیر می بینید در طول هفته کاهش پیدا کنند:

خودرو  قیمت حدودی به میلیون تومان
پراید۱۱۱ ۲۲۸
پراید ۱۳۱ ۲۱۷
ساینا مدل ۱۴۰۰ ۲۵۴
تیبا هاچ بک پلاس مدل ۱۴۰۰ ۲۵۱
کوییک دنده ای مدل ۱۴۰۱ ۲۵۵
۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ ۳۹۰
۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۱۳۹۹ ۴۲۵
۲۰۷ اتوماتیک پانوراما مدل ۱۴۰۰ ۷۰۰
دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ ۵۰۳
تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ ۶۸۹
شاهین G مدل ۱۴۰۱ ۴۶۰
پژو پارس ۱۴۰۰ ۳۷۸
راناپلاس مدل ۱۴۰۱ ۴۰۰

فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو به باشگاه خبرنگاران گفت: از صبح روز گذشته، قیمت خودرو روند کاهشی را آغاز کرده است. این کاهش قیمت برای همه خودرو‌ها بود و خودروی خاصی دچار نوسان قیمت نمی‌شود.

این کارشناس صنعت خودرو در رابطه با علت افزایش قیمت افزود: یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش قیمت خودرو در بازار نزدیک شدن خودرو‌های وارداتی به کشور است.

نادری ادامه داد: کاهش قیمت خودرو بر سطح معاملات بسیار تاثیر گذاشته است. زمانی که قیمت خودرو به صورت روزانه افزایش پیدا می‌کرد، تعداد خرید و فروش در بازار بسیار بالا بود اما با کاهش قیمت خودرو از دیروز، سطح معاملات پایین آمد. چراکه مردم در این شرایط منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند و خریدی انجام نمی‌دهند.

او توضیح داد: البته کاهش قیمت به اندازه افزایش قیمت چند وقت اخیر نخواهد بود و به نظر می‌رسد نهایتا بازار ۱۰ درصد کاهش قیمت را پس از جهش‌های پی‌درپی تجربه کند.

بر اساس این گزارش رضا فاطمی امین وزیر صنعت،معدن و تجارت در آبان ماه امسال پس از حضور در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است قیمت خودرو در کارخانه افزایش یابد، گفت: خیر، این موضوع شایعه است.

اما هنوز یک ماه از شایعه خواندن افزایش قیمت خودرو توسط وزیر صمت نگذشته بود که بازار با افزایش قیمت مواجه شده و در این شرایط فاطمی امین گرانی خودرو را به گردن دولت و آشفتگی بازار ارز انداخت و گفت: قیمت خودرو هماهنگ با قیمت ارز است!

این دو پهلو حرف زدن وزیر صمت پای وی را برای پاسخگویی به مجلس باز کرد و چند روز پیش از مجلس به دلیل افزایش قیمت خودرو کارت زرد گرفت. حالا باید منتظر ماند و دید با وجود دریافت این اخطار،  وزیر صمت چه اقدامی برای کنترل بازار خودرو انجام می‌دهد و آیا اقدامات او تاثیری در بازار می گذارد یا خیر ؟

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما