اقتصاد100 گزارش می دهد

دولت اراده ای برای افزایش تولید خودرو دارد؟/ تداوم سیاست غلط تولید کم وگرانی فروشی

اقتصاد100:کارشناس صنعت خودرو می گوید: بازارپُر تقاضا نیاز به عرضه کافی خودرو دارد؛ اما با توجه به سیاست دولت تحقق افزایش تولید در شرایط فعلی تقریباً غیر ممکن است و کاهش تورم در بازار خودرو بسیار سخت تر شده است.

دولت اراده ای برای افزایش تولید خودرو دارد؟/ تداوم سیاست غلط تولید کم وگرانی فروشی

به گزارش گروه کسب وکار اقتصاد100؛ قیمت‌های ثبت‌شده در سایت‌های آگهی خودرو پس از گذشت هفته‌ها از رکورد زنی دلار، حکایت‌گر بلاتکلیفی و سردرگمی بازار است.

افزایش قیمت خودرو همچنان ادامه دارد و سطح معاملات پایین است. کارشناسان دلیل افزایش قیمت را علیرغم نوسانات نرخ ارز، ابهام در واردات خودرو و تورم عمومی در کشور، کاهش تولید محصولات از سوی خودروسازان می‌دانند.

  بازار خودرو هفته‌هاست که با افزایش قیمت همراه است. هم‌گام با رکورد زنی نرخ دلار، قیمت خودرو نیز افزایش یافت. اما این افزایش با به ثبات رسیدن دلار متوقف نشد و با نگاهی به سایت‌های آگهی‌ خرید و فروش خودرو می‌توان متوجه افزایش قیمت خودروها در بازار شد.

با اینکه وضعیت فعلی انحصار برای خودروسازان داخلی به وجود آورده، اما واقعیت آن است که از شرایط فعلی نه خودروساز راضی است و نه مشتری واقعی.

در عین‌ حال که تولید خودرو برای خودروسازان به امری زیان‌ده تبدیل شده است. از سوی دیگر مشتریان نیز مجبور به پرداخت مبالغ هنگفتی هستند.

گزارش صورت‌های مالی سه خودروساز بزرگ کشور (ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو)، تا پایان سال ١٣٩٩، بیش از ٩٠ هزار میلیارد تومان زیان انباشته محقق شده را نشان می دهد.

هم‌اکنون در شرایطی که محصولات پرتیراژ خودروسازان به‌صورت بسیار محدود و با قرعه‌کشی به فروش می‌رسد، شاهد اختلاف قیمت فاحشی میان محصول کارخانه و محصول عرضه‌شده در بازار آزاد هستیم.

فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو در گفتگو بااقتصاد100 گفت: زیان انباشت خودروسازان منجر شده دولت تصمیم به خصوصی سازی آن ها گرفته تا از تامین بودجه برای خروج آن ها از ماده ۱۴۱ پیشگیری کند. این زیان معمولا ناشی از نبود برنامه مدون برای آینده صنعت و بازار خودرو است.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: ساختار مدیریتی خودروسازان مشکل دارد، بخش عمده این موضوع نیز به حاکمیت بر میگردد. در شرایطی که اصرار به نشان دادن بی اثری تحریم وجود دارد و خودروسازان مجبور به خرید نقدی هستند، زیان انباشت ناشی از افزایش هزینه خرید، با رشد همراه خواهد شد.  

زاوه گفت: قطعاً برنامه ای برای افزایش تولید خودرونیست؛ چراکه هنوز همه راه ها برای واردات قطعه و مشارکت با شرکت های سرمایه گذار در این صنعت بسته است.

وی گفت: با این شرایط تثبیت قیمت در بازارخودرو محال است. عرضه کم و تقاضای خودرو بشدت در حال افزایش است؛پس ترمز گرانی خودرو کشیده نمی شود تا اینکه تولید خودرو به حد اندازه وبا توجه به نیاز بازار برسد.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما