اقتصاد100 گزارش می دهد

مردم با تخم مرغ سیر می شوند؛ گران نکنید ! / دلیل رشد مصرف تخم مرغ چیست؟

اقتصاد100: درخواست تولید کنندگان به گران تر شدن تخم مرغ، نگرانی حذف این محصول پروتئینی نسبتاً ارزان از سفره خانوارها را بیشتر کرده است.

 مردم با تخم مرغ سیر می شوند؛ گران نکنید ! / دلیل رشد مصرف تخم مرغ چیست؟

به گزارش گروه کسب وکار اقتصاد100؛ همزمان با افزایش نرخ تخم مرغ ، مصرف این محصول بالاتر رفته  و سرانه مصرف تخم‌مرغ در کشور به 15 کیلو رسیده است. فعالان این بازار دلیل اصلی افزایش مصرف تخم مرغ را ارزانی این محصول نسبت به سایر مواد پروتئینی می دانند.   

 مشاهدات میدانی حاکی از آن است که هر شانه 30 عددی تخم‌مرغ به قیمت بالای   110 هزار تومان در مغازه‌های سطح شهررسیده است، در حالی که قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ برای مرغداران 43هزار تومان است و مرغدار با احتساب سود 48 هزار تومان به فروش می رساند.

البته طبق ادعای تولیدکنندگان، هر شانه 30 عددی تخم‌مرغ باید با قیمت 85 تا 90 هزار تومان به دست مصرف‌کنندگان برسد. این درحالی است که میادین میوه و تره بار هر شانه 30 عددی تخم‌مرغ را89 هزارتومان عرضه می کنند.

اما واحدهای عرضه مواد پروتئینی ومارکت های سطح شهر، قیمت هر شانه 30 عددی تخم‌مرغ را سلیقه ای تعیین می کنند؛ از شانه ای 100 تا 120 هزار تومان رقم هایی است که مردم برای مصرف این محصول باید پرداخت کنند.

 ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران می گوید؛ دولت قیمت جدیدی برای تخم‌مرغ اعلام نکرده و بازار قیمت‌ها را تغییر داده‌ است و بتازگی قیمت هر کیلو تخم‌مرغ در مرغداری‌ها 1000 تومان افزایش یافته و به 38 هزار  و 500 تومان رسیده است، اما با این حال سرانه مصرف تخم مرغ نسبت به سال گذشته به دلیل ارزان تر بودن این محصول نسبت به سایر موادپروتئینی بیشترشده است.

   به  گزارش اقتصاد100؛ فعالان این بازار و مصرف کنندگان بر این عقیده هم نظرند که دولت نباید اجازه افزایش بیشتر قیمت تخم مرغ را بدهد چراکه با گران تر شدن آن تنها منبع غذایی پروتئینی نیز از سفره های مردم حذف خواهد شد؛ این در حالی است که بیشتر مردم طی روز با همین تخم مرغ سیر می شوند!

انتهای پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما