شرکت کارت اعتباری ایران کیش
شرکت کارت اعتباری ایران کیش در فروردین ماه سال1382 با ماموریت «صدور و ارایه خدمات کارت اعتباری» آغاز به فعالیت نمود و با مجوز شماره 1592 مورخ 82/01/23 در اداره ثبت شرکتها و مالکیتهای صنعتی و معنوی منطقه آزاد کیش به ثبت رسید.
شرکت کارت اعتباری ایران کیش با درک ضرورت توسعه ارایه خدمات پرداخت الکترونیک و نقش آن در توسعه پایدار و همه جانبه کشور، همکاری خویش را از فروردین ماه 1382 با ماموریت صدور و ارائه خدمات کارت اعتباری به بانکهای ایران آغازکرد. شرکت از سال 1384 مسوولیت ایجاد و پشتیبانی شبکه پایانههای فروش و سایر ابزارهای پرداخت و پذیرش بانکها و صدور انواع کارتهای اعتباری را با هدف گسترش فعالیتهای خود را در زمینه ارائه خدمات پرداخت الکترونیک به نظام بانکی، صنعت بیمه و بازارهای مالی بر عهده گرفت.
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در شهریور ماه 1385 با تایید صلاحیتها و فعالیتهای شرکت مجوز ارائه خدمات پرداخت الکترونیک (PSP) را به شرکت اعطا نمود.
شرکت ایران کیش با چشمانداز توسعه ابزارهای پرداخت و پذیرش تبدیل شدن به یکی از مطرحترین شرکتهای PSP جهان و بزرگترین شرکت PSP خاورمیانه، ماموریت خویش را بر توسعه کمی و کیفی شبکه پذیرندگان کارت و ایجاد بسترها و زیرساختهای ارتباطی نرمافزاری و سختافزاری بنا کرده است.
- ورود به بورس
دستاوردها و تلاشهای شرکت در مسیر توسعه شبکه پایانههای فروش کشور و دستیابی به کارنامهای قابل قبول در کوتاهمدت موجب شد هیات پذیرش بورس اوراق بهادار تهران در روز 18 دیماه 1390، با پذیرش شرکت ایران کیش در بورس تهران موافقت کرده و در تاریخ 1390/12/23، 10 درصد از سهام متعلق به شرکتهای ملی انفورماتیک، سرمایهگذاری ایرانیان و سرمایهگذاری خوارزمی در بازار بورس اوراق بهادار تهران عرضه شد.
گفتنی است عرضه اولیه 10 درصد از سهام شرکت در عرض هفت ثانیه انجام و رکورد فروش سهام شرکتهای تازه وارد که قبلا 27 ثانیه بود، شکسته شد.
خاطرنشان میشود که شرکت ایران کیش به عنوان چهار صدو شصت و نهمین شرکت در فهرست شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش «کامپیوتر و فعالیتهای مربوط به آن» در فهرست نرخهای بازار دوم و در نماد «رکیش» قرار گرفته است.
موضوع فعالیت شرکت طبق اساسنامه به شرح ذیل میباشد:
- ایجاد و اداره شبکههای گسترده رایانهای ارائه خدمات پرداخت و ارایه خدمات مربوط با استفاده از انواع سیستمها و مکانیزمهای مرتبط از جمله خرید و فروش، اجاره و پشتیبانی دستگاههای خود پرداز (ATM) و پایانه فروش (POS) و ارایه خدمات پولگذاری و پولرسانی به بانکها و موسسات مالی و اعتباری منطبق بر مقررات ناظر بر ارایه دهندگان خدمات پرداخت اعلام شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران.
- فعالیت در زمینه شبکههای رایانهای اطلاع رسانی
- فعالیت در زمینه خرید و ساخت و پیادهسازی و راهبری سیستمهای نرمافزاری و سخت افزاری مرتبط با ارایه خدمات نوین پرداخت الکترونیکی
- خرید و فروش و واردات و صادرات تجهیزات رایانهای ودستگاههای جانبی رایانه قطعات و ملزومات رایانه
- ارایه خدمات پشتیبانی تجهیزات سختافزاری رایانه
- ارایه خدمات پشتیبانی نرمافزاری رایانهای
- آموزش و پژوهش در زمینه موضوع فعالیت
- اخذ تسهیلات و اعتبار از بانکها و موسسات مالی و اعتباری
- انعقاد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی
- اخذ و اعطای نمایندگی و ایجاد شعب در داخل و خارج از کشور
- شرکت در مناقصات و مزایدات در زمینه موضوع فعالیت شرکت و مشارکت در سرمایهگذاری در سایر شرکتها از طریق تاسیس یا خرید و یا تعهد سهام شرکتهای فعال در زمینه موضوع فعالیت شرکت و خرید اوراق مشارکت
- ارایه آموزشهای حرفهای در زمینههای فعالیتهای خدمات نوین پرداخت طبق مقررات جاری کشور
- مشارکت و سرمایهگذاری در سایر شرکتها از طریق تاسیس یا خرید و یا تعهد سهام شرکتهای فعال
- فعالیت در زمینه واردات و صادرات کالاهای سختافزاری، نرمافزاری و خدمات مرتبط با فعالیتهای شرکت
- ارایه خدمات پولگذاری و پولرسانی به بانکها و موسسات مالی و اعتباری
- استفاده بهینه و مدیریت نقدینگی شرکت بهصورت خرید اوراق مشارکت و خرید سهام شرکتها
فعالیتهای عمومی در حوزه ارایه خدمات پرداخت
بازاریابی
- کمی: این نوع بازاریابی درسطح کشور و در تمامی بنگاههای اقتصادی با گردش مالی کم و متوسط انجام میگیرد.
- کیفی: با توجه به نوع عملکرد و گردش مالی بنگاه، اندازه بازار هدف و حجم مشتریان بالقوه و همچنین نیازهای خاص مشتریان بازاریابی کیفی صورت میپذیرد.
نصب: پس ازمرحله بازاریابی و تائید مدارک، پایانه فروش در محل پذیرنده (حقوقی و حقیقی) نصب می شود.
پشتیبانی
پس از نصب پایانهها عملیات پشتیبانی آغاز میگردد. پشتیبانی شامل، بازدیدهای دوره ای (PM) و همچنین پشتیبانی موردی پس از تماس (Call) پذیرنده با مرکز تماس شرکت انجام میپذیرد.
ارایه خدمات تعمیر و نگهداری POS
انجام پرداخت الکترونیک با استفاده از بسترهای اینترنتی (Internet Payment)
انجام مراودات بین المللی در جهت گسترش ارایه خدمات و توسعه بازار تجارت الکترونیک.
سبد ویژه خدمات تخصصی شرکت
فعالیتهای حرفهای ایرانکیش محدود به موارد فوقالذکر نبوده و مواردی در زمره فعالیتهای خاص این شرکت قرار میگیرند که در ذیل فهرستی از این موارد در قالب محصولات، خدمات و قابلیتهایی آورده شده است:
- انتشار نشریه تخصصی" پرداخت سبز" به عنوان اولین و تنها نشریه تخصصی صنعت پرداخت الکترونیک درکشور;
این اتفاق ویژه در صنعت پرداخت الکترونیک کشورکه به واسطه ارتباط تنگاتنگ ایرانکیش با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی به منظور کسب دانش روز و احراز استانداردهای جهانی انجام شده است.لازم به ذکر است که این نشریه از سال 1389 تا بهار 1393 با عنوان نشریه تخصصی "یار یاران" انتشار می یافته است
-
گسترش پروژههای پرداخت الکترونیک کشور در خارج از مرزهای ایران با استفاده از تکنولوژی WEB
-
ارایه خدمات Multi Acquirer
-
ارایه خدمات Multi Merchant
-
ارایه خدمات پرداخت تسهیمی
-
ارایه خدمات واریز آنی مبلغ دریافتی به حساب پذیرنده
-
ارایه سیستمهای تخفیف مبتنی بر POS و مدیریت ترمینال به ترمینال
-
ارایه سیستم GSM POS
-
ارایه سیستم Bluetooth POS
-
ارایه سیستم LAN POS
-
ارایه سیستم PC POS
-
ارایه سیستم LAN PC POS
-
ارایه دستگاههای مجهز به بارکدخوان
-
ارایه دستگاههای قابل اتصال به پرینترهای عمومی
-
ارایه خدمات گزارشدهی سیستمی و مشاهده تراکنشها به تفکیک ترمینال در وبسایت ایرانکیش و مشاهده ریز گزارشات و اتفاقات حادث شده در سیستم
-
ارایه شارژ اپراتورهای تلفن همراه ( E-Voucher ) و کلیه شارژهای Pin-Based
نرم افزار موبایلی پات
ثبت نام درگاه اینترنتی
سامانه پرداخت قبوض
سامانه خرید شارژ تلفن همراه
سامانه گزارشات پذیرندگان
سامانه ثبت مغایرت
سامانه پیگیری مغایرت
دریافت کد شبا
سامانه نمایش ریز تراکنش
ارسال نظر